آمریکا نا امن‌ترین کشور جهان عثمان خالد

 

 

منظور از ناامنی در اصطلاح عام این‌ست که فرد از نظر مذهبی، اجتماعی، فردی و سیاسی در امان نباشد. در صورتی که وضعیت فوق در جامعه، جغرافیا، قلمرو و کشوری رخ دهد، ناامن تلقی می‌شود.

 

بسیاری از کشورها و جوامع در جهان وجود دارند که امن هستند، اما کشورهایی که رئیس‌جمهور سابق و نامزد فعلی ریاست جمهوری‌اش در امن نباشد و در معرض حملات مرگبار قرار دارد، در مقایسه با سایر کشورها، نا امن نامیده می‌شود.

 

ایالات متحده امریکا از نگاه امنیت، نا امن‌ترین کشور جهان در عصر حاضر است؛ کشوری که از قبل به صورت فردی و جمعی در معرض تهدید بود، اکنون از نظر سیاسی نیز نا امن شده است.

 

چرا؟

این دومین بار است که حمله مرگ‌بار به رئیس‌جمهور سابق آمریکا صورت می‌گیرد، اما آمریکا با کمال بی‌حیایی از وجود و گسترش تروریسم در کشورهای اسلامی که از هر سو در امان هستند، صحبت می‌کند.

 

آمریکا هزاران انسان بی‌گناه را در عراق، سومالی، سوریه و افغانستان به نام تروریست‌ها کشت، به کویت وعده رهایی از صدام حسین داده بود و همین اکنون به عربستان سعودی و سایر متحدان خود لاف تامین امنیت شان را می‌زند اما رئیس جمهور در کشور خودشان در امن نیست.

 

در آمریکا، هزاران نفر هر روز به مواد مخدر معتاد می‌شوند و هیچ کس در کوچه‌ها، سرک‌ها و بازارها از دست شان در امان نیست‌. در آمریکا از ترس دزدان مسلّح کسی نمی‌تواند ۶۰۰۰ دالر را در جیب حمل کند.

 

اما آمریکا همچنان مردم عام و بی‌گناه را به نام تروریست در سایر کشورها می‌کشد و توسط غلامان خود به مردم می‌فهماند که آمریکا دوست و شریک ما برای امنیت و تقویت اقتصاد ما است.

عاصم جلال
Exit mobile version