‏افراد برجسته‌ای امنیت سایبری خوارج که از پول‌های جمع‌آوری شده به نام “جهاد” در امور شخصی استفاده می‌کردند، تحریم شدند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا دیروز، ۳۰ جنوری اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه زن و همسری که یک امنیت سایبری داعش را تأسیس کرده‌ بودند، اعمال کرده است. در بیانیه مطبوعاتی آمده است که مؤمن الموجی محمود سالم، ساکن مصر، سازمانی الکترونیکی به نام آفاق را با هدف ارائه آموزش امنیت سایبری به داعش، حامیان و رهبران آنها و محافظت از امنیت آنلاین آن‌ها در فضای مجازی ایجاد کرده بود. مٶمن الموجی در بین خوارج به دلیل تجربه زیاد در امنیت سایبری به تخنیک‌کار داعش معروف بود.

سارة جمال محمد السید، همسر مٶمن نیز او را همراهی می‌نمود و با هم اداره‌ای به نام آفاق را مدیریت می‌کردند. هر دو از خوارج به اسم کمک پول نیز جمع می‌کردند.

ادعا می‌شود که سارة جمال سایر حامیان داعش را تشویق به همکاری با آفاق کرده است. سارة برای منابع آنلاین خوارج سرور نیز خریداری کرده بود.

حدود دو سال پیش، این زوج پیشرو از امنیت سایبری خوارج متهم شدند که پولی را که به نام خوارج جمع‌آوری کرده بودند، صرف امور شخصی خود کرده و از این پول برای خرید خانه و موتر استفاده کرده است. آن‌ها همچنان از این پول یک شرکت امنیت سایبری و فناوری تشکیل داده اند. این ادعاها زمانی مطرح می‌شوند که یک سرور آنلاین تحت مدیریت آفاق در مارچ ۲۰۲۲ هک شد، این هکر که خود را عامل داعش معرفی کرده بود، تصاویری از مومن، همسر و شرکتش نیز منتشر کرد.

پس از مطرح شدن این موضوعات، فعالیت آفاق با موانع مواجه، امورش راکد و مومن و همسرش به حاشیه رفتند. خرج کردن پول جمع‌آوری شده به نام جهاد برای اهداف شخصی، کار جدیدی در میان داعش نیست، اکثر داعشی‌های سطح پایین همیشه از رهبران مجهول‌الهویت خود ناراحت هستند که پول جمع‌آوری شده به نام آن‌ها صرف اهداف شخصی می‌شود و از آنها می‌خواهند که صبر پیشه کنند.

عبدالله مسلم
Exit mobile version