داستان جنگ در برابر داعش / بخش اول

معاذ بدر

در تاریخ جهادی معاصر گروهی را در میدان جهاد دیدیم که با اعمال ناشائسته خود تاریخ زرین جهادی را شرمنده نمود، وحدت صفوف جهادی را به‌هم زد، علماء، مجاهدین و سایر مسلمانان را تکفیر کرد و آن‌ها را به‌شکل هدفمندانه به شهادت رسانید، در حالی‌که اتحاد سایر صفوف جهادی به‌ویژه در عراق، سوریه، یمن و سومالی را شکسته و رهبران آن‌ها را به شهادت رسانید، و مجاهدین امارت اسلامی نیز در افغانستان با این گروه تکفیری روبرو شدند.

این گروه که از حمایت و نصرت خداوند و امت رسول الله صلی الله علیه و سلم محروم بود، در هر جبهه و محاذ به نبرد علیه مجاهدین ادامه داد و سرانجام در نتیجه اعمال شوم خود شکست خورد و در سرزمین مبارک امارت اسلامی افغانستان الحمدلله از بین رفت که دنیا این گروه را به نام داعش می‌شناسد.

الحمدلله همان‌گونه که مجاهدین مهاجر در افغانستان دوشادوش برادران طالب خود علیه مهاجمان صلیبی و صهیونیستی جنگیده‌اند، به‌همین روش جهت تقویت امارت اسلامی افغانستان در برابر داعش در کنار برادران افغان خود جنگیدند، گروهی از مجاهدین مهاجر تحت رهبری شهید قاری ایوبی، یک‌تن از مسئولان مهاجرین در ننگرهار شانه‌به‌شانه با سربازان امارت (قطعات خاص) چندین حمله موفق علیه آنان انجام داده‌اند که در این میان شهید قاری شاهین، شهید حیدر، شهید سیف الله و شهید عبدالله شینواری قابل ذکر اند.

رفتن به مناطق داعش:

به محض اعلام عملیات الفتح، قطعات امارت اسلامی حرکت خود را به سمت ننگرهار آغاز کردند زیرا عناصر داعش پس از شکست در ولایت زابل در ننگرهار تجمع کرده و مشکلات شدیدی را برای امارت اسلامی ایجاد کرده بودند، طالبان محلی ننگرهار از قبل با این فتنه در حال مبارزه بودند، مقامات امارت در این نبرد از سایر مجاهدین مهاجر از جمله کارشناسان استفاده از مهمات و دوربین‌های دید درشب کمک خواستند، پس از چند روز تشکیل، به ولسوالی شیرزاد ولایت ننگرهار رسیدیم جایی که مجاهدین سنگرهای خود را ساخته بودند اما تپه «وات‌سر» در تصرف داعش بود.

ما حدود سه ماه آگوست، سپتامبر و اکتوبر ۲۰۱۹ را در میدان نبرد با داعش سپری کردیم، وقایع ذکر شده در اینجا بر اساس اتفاقاتی است که در این ماه‌ها رخ داده است.

نقشه خلافت داعش:

پس از رسیدن به ننگرهار تعجب نمودم که مردم محلی آنجا از داعش ترسیده‌اند؛ هر کسی نگران بود که داعش به منطقه ما نیاید. خیلی تعجب کردم این چه نوع خلافت داعشی است که مردم از آن فرار می‌کنند؟ ادعای نظام شرعی آن‌ها چیست که مردم را بر اساس سوء ظن به جای شاهدی گواهان می‌کشند؟ چقدر بدبختند کسانی که قانون خدا را بدنام کردند.

عبدالله مسلم
Exit mobile version