داعش ده‌ها تن زنان و کودکان جنگجویان بوکو حرام را کشته است

در ایالت بورنوی نیجریا به ‌سبب درگیری‌های شاخه‌ی داعش غرب آفریقا و بوکو حرام ده‌ها زن‌ و کودک کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، داعش چهارشنبه‌ی گذشته (۵ جولای) به مخفی‌گاه‌های نظامیان بوکو حرام در منطقه‌ی نزدیک به جنگل سامبیسا در شمال‌شرق ایالت بورنو که در آنجا خانواده‌ها (زنان و کودکان) جنگجویان بوکو حرام مخفی بودند، حمله کرده است. این افراد به دلیل ترس از عملیات نیروهای نیجریا در حال فرار بودند.

گفته می‌شود که داعش تمام زنان و کودکان منطقه را بدون تفکیک کشته‌ است.

یک منبع از منطقه گزارش می‌دهد که: آنها تمام زنان و کودکان را کشتند، حتی اطفال کم‌سال را نگذاشته‌اند.  ممکن است شمار کشته شده‌گان از ۵۰ نفر بیشتر باشد.

داعشی‌های خوارج وسائط نقلیه، اسلحه و کالاهای موجود در منطقه را نیز به‌غارت برده‌اند و خانه‌ها را به آتش کشیده‌اند.

نباید فراموش کرد که یک حمله مشابه توسط گروه بوکو حرام در ۲۲ دسامبر سال ۲۰۲۲ میلادی بر داعش انجام شده‌ بود. بوکو حرام می‌خواست به‌شمول معلم ابوبکر (منذر) انتقام آن‌دسته افراد خود را بگیرد که توسط داعش کشته شده بودند؛ در این حمله بوکو حرام حدود ۳۳ زن و کودک داعش را به هلاکت رساند.

قابل یادآوری است که پس از اعلان خلافت مزعوم توسط داعش، بوکو حرام با آنها بیعت کرد اما بعداً با شاخه‌ی محلی داعش بر روی قدرت اختلاف نمود که تا امروز ادامه دارد. در این درگیری‌ها هم داعش و هم بوکوحرام از تمام قوانین جنگ سرپیچی کرده‌اند. اخیراً هر دو گروه به هدف اتحاد دوباره مذاکرات را آغاز کرده بودند اما درگیری‌های خونین اخیر نشان می‌دهد که مذاکرات به نتیجه نرسیده و هر دو گروه با تحمیل نمودن مهر کفر و ارتداد به یکدیگر، همدیگر را می‌کشند.

عبدالله مسلم
Exit mobile version