داعش و پاکستان دو روی یک سکه!

احسان الله احسان

 ظهور داعش در عراق و سوریه تاثیرات خود را در سراسر جهان داشت و بر افغانستان نیز بی تاثیر نبود بلکه آثار این فتنه عصری و خارجی در اینجا نیز محسوس گردید که عده ای به شکل مسلکی به این فتنه پیوستند و افراد زیادی تحت تاثیر فیلم های تبلیغاتی آنها قرار گرفتند و به آنها پیوستند.

بنیاد وجود داعش مصنوعی بود ولی «نیروهای نامرئی» نقش عمده‌ای در گسترش آن داشتند.

داعش ولایت خراسان خود را برای افغانستان اعلام کرد و سپس تحت این اصطلاح خلافت مزعوم خود چنان ظلم و ستم را در افغانستان انجام داد که در تاریخ معاصر نظیر آن دیده نشده است، ملت افغانستان که عاشق جهاد و مجاهدین اند نیز آنها را رد کردند و از طرف ملت افغانستان به این دلیل طرد شدند که وجودشان واقعی نبود، بلکه آمریکا آنها را از طریق پاکستان ایجاد کرد و به آنها کمک مالی و لوژستیکی کرد تا امارت اسلامی را تضعیف کند.

بر هیچ کسی پوشیده نیست که حافظ سعید اورکزی، اولین امیر داعش خراسان، قبل از اعلام ولایت برای داعش خراسان، با افسران سازمان استخباراتی پاکستان در منطقه دهبوری اورکزی ایجنسی توافق و دیدارهای رسمی داشت.

در این قرارداد توافق شد که داعش هیچ ولایت و ساختار تشکیلاتی را برای پاکستان اعلام نمیکند، تشکیل خود را به افغانستان محدود کند و مرکز عملیات آن در افغانستان باشد و پاکستان از آن حمایت مالی و لوژستیکی مینماید.

رهبری داعش خراسان وظیفه داشت مجاهدین تحریک طالبان پاکستان را شکست دهد، آنها را با خود یکجا نماید و آنها را از جنگ علیه پاکستان باز دارد و جنگ آنها را به افغانستان منتقل نماید.

اگر هر آدم باهوشی یک دقیقه فکر کند، می‌داند که رهبر داعش خراسان؛ پاکستانی است، اکثر مبارزان آنها پاکستانی هستند، اما ولایت آنان خراسان است، چرا؟

این آقایان خو در چوکات تحریک طالبان پاکستان برای اجرای نظام اسلامی در پاکستان می جنگیدند، پس چه شد که تصمیم گرفتند در افغانستان بجنگند، آیا نظام اسلامی در پاکستان نافذ شده است؟

همه چیز طبق برنامه انجام شد و طرفین؛ داعش خراسان و سازمان استخباراتی پاکستان بسیار به یکدیگر وفادار هم بودند و من وفاداری آنها را در عمل دیده ام.

در سال 2018، زمانی که من در بازداشت حکومت پاکستان بودم، از من خواسته شد که داعشی هایی را که به دلیل عملیات سنگین امارت اسلامی علیه داعش در ولسوالی های سرحدی نازیان و شینوار افغانستان به پاکستان فرار نموده بودند را شناسایی کنم، که توسط سازمان های استخباراتی پاکستان پناه داده شده بودند و در مهمانخانه دولتی در خیبر ایجنسی که تعداد آنها به 40 نفر می رسید، نگهداری می شدند، به من گفتند که بقیه در مهمانخانه های دیگر نگهداری می شوند.

به گفته این افسر پاکستانی، شرایط برای آنها در افغانستان بسیار سخت بود، آنها با گرسنگی و بدبختی مواجه بودند، آنها را ما از سرحد برگردانیدیم، دیگر توانایی جنگیدن را نداشتند، لذا ما آنها را به اینجا آوردیم و اکنون از مهمانی ما لذت می برند.

اگر ما ‌ببینیم که اداره حکومتی و نظامی پاکستان کنفرانس‌های مطبوعاتی طولانی می‌دهند تا یک انسان عادی را تروریست معرفی کنند، و زیاد مبالغه نیز می‌کنند و سعی می‌کنند از این طریق کریدت بگیرند، اما بازهم  در مورد دستگیری صدها داعشی خطرناک، سکوت را تا هنوز برای سال‌ها انتخاب کرده اند و در مهمانخانه‌ها نگهداری می شوند، ممکن است فکر کنند که آنان در یک وقتی کار خواهند آمد.

 از این همه مشخص می شود که پروژه داعش خراسان با هدف سرکوبی امارت اسلامی راه اندازی شده بود، اما این پروژه سخت شکست خورد و به یاری الله متعال مؤمنین کامیاب شدند.

امروز الحمدالله امارت اسلامی در افغانستان قائم و پایدار گردیده است، منافقان برای پنهان کردن ناکامی‌های خود توطئه‌های دیگری انجام می‌دهند، اما یاری الله متعال با بندگان صالح اوست، از الله متعال استدعا مینماییم که امارت اسلامی را دیگر هم دوچند از کامیابی برخوردار نماید و سایه امارت اسلامی را بالای ما قایم و دائم داشته باشد. آمین

عبدالله مسلم
Exit mobile version