رهروان حضرت علی کرّم‌اللهُ‌وجهَهُ

طالب‌العلم صفت‌الله "سیاح"

در دنیا هر چیزی دارای بانی است و در حدیث شریف نیز آمده است که هر کس در دنیا بنیاد چیزی را اعم از خیر و شر بنا کرد، در آخرت او پیشوا دانسته می‌شود.

 

مثلاً: در مورد قاتلان گفته می‌شود که هر کس در دنیا قتل ناحق کرده باشد، در گروه قابیل در حالی به جهنم افکنده می‌شود که خود او بر خوک سوار می‌باشد و دیگران دنبالش افتاده‌اند.

 

به همین ترتیب، پیشوایان اعمال نیک نیز به دلیل عادات پسندیده شان، پیش‌گامان برای سایر پیروان محسوب می‌شوند.

 

از آنجائیکه جنگ پیامبر اکرم صلی الله علیه و سلم با خوارج و آروزی کشتن آن‌ها را حضرت علی کرم‌الله‌وجهه انجام داد؛ او به عنوان اولین کسی در تاریخ یاد می‌شود که با خوارج جنگیده و تا قیامت هر کسی با خوارج زمان خود به دلیل باطل بودن بجنگد از پیروان حضرت علی محسوب می‌شود.

 

در این دوران پرفتنه بار دیگر این افتخار نصیب امارت اسلامی افغانستان شد که بر راه حضرت علی رضی‌الله‌عنه قدم زد و با خوارج امروزی (داعش) می‌جنگد و آن‌ها را از بین می‌برد.

 

خداوند متعال به ما دستور داده است که جهاد کنید تا فتنه به پایان رسد و تمام دین به خداوند متعال اختصاص یابد.

 

به همین دلیل خود را مکلف می‌دانیم که از همه امکانات علیه خوارج امروزی (داعش) استفاده کرده و آنها را بکشیم تا این فتنه بزرگ در میان امت اسلامی پایان یابد و امت از عذاب آن‌ها آسوده شود.

 

به همین دلیل لازم بود در خیرالقرون سالاری داشته باشیم تا حدیث رسول الله صلی الله علیه و سلم عملی شود که فرموده است: “علیکُم بسنّتي و سنة الخلفاء الراشدین” ترجمه: بر شما لازم است به سنت‌های من و سنت‌های خلفای راشدین من عمل کنید.

 

الحمدلله ما هم به سنت‌های رسول الله صلی الله علیه و سلم عمل می‌کنیم زیرا اهل سنت هستیم و هم به سنت‌های صحابه مخصوصاً خلفای راشدین عمل می‌کنیم زیرا والجماعت هم می‌باشیم‌.

ابو صارم
Exit mobile version