متقی: یکی از همسایگان افغانستان برای داعشیان نیرو آماده میکند، دیگری راه میدهد و سومی برای آنان مراکز پلان سازی و تامین مالی را برابر میکند.

وزیر امور خارجه امارت اسلامی افغانستان امروز پنجشنبه در نشستی گفت که افغانستان از لانه های داعش پاک شده است، اما سه کشور همسایه به مراکز جذب نیرو، ترانزیتی، آموزشی و برنامه ریزی برای این گروه منحرف تبدیل شده اند.

 

مولوی امیرخان متقی این اظهارات را امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه افغان-قزاق در کابل بیان کرد و گفت: «الحمدلله لانه داعش در افغانستان وجود ندارد، اما متأسفانه سه کشور همسایه ما به نوبت… یک کشور همسایه در حال آماده کردن نیروی بشری برای داعش هست، ما شاهد بوده ایم که آنان در نقاط مختلف دنیا دست به اقداماتی زده اند، کشور دیگر در آن مسیری قرار دارد که افرادی که امن را برهم می زنند از آنجا عبور می کنند، و کشور دیگری برای آنان مرکزیت، تامین مالی و مراکز پلان سازی و برنامه ریزی را در قلمرو خود داده است.

 

مولوی امیرخان متقی گفت: اگر این سه کشور به مسئولیت خود عمل کنند، دیگر هیچ مشکلی در افغانستان و منطقه وجود نخواهد داشت.

مولوی امیرخان متقی این کشورها را مشخص ننمود، اما اخیراً این کشورهای نقش آفرین؛ بیشتر به نوبه خود تاجیکستان، ایران/ترکیه و پاکستان شناخته می شوند. اتباع تاجیک برای خوارج خراسانی حیثیت مواد سوخت را گرفته اند، این افراد تقریباً در تمام حملات انتحاری در افغانستان مورد استفاده قرار گرفته اند و خوارج سایر نقاط جهان نیز از آنها استفاده میکنند و داعشی ها از راه ایران و ترکیه به افغانستان می آیند‌.

همچنین از زمانی که خوارج در افغانستان شکست فاضح دیدند و بقایای رهبری خوارج خراسانی به پاکستان پناه بردند؛ پاکستان به مرکز برنامه ریزی ها و آموزش خوارج داعش تبدیل شده است.

و اکنون داعش در آنجا جنگجویان خود را آموزش می دهد و دستور حمله بر مردم عام، اهداف نظامی، ملکی و اماکن مذهبی افغانستان را از آنجا صادر می کند.

ابو صارم
Exit mobile version