مجازات دسته‌جمعی مردم خیبر پختونخوا عمر شهيد

مجازات دسته‌جمعی مردم خیبر پختونخوا

عمر شهيد

در مرکز پاکستان، مسلم لیگ (N) یک دولت ائتلافی با حزب مردم و برخی احزاب دیگر دارد. در ایالتخیبر پختونخوا، تحریک انصاف حکومت می‌کند. مسلم لیگ (N) و متحدان آن _فوج، نظامیان وآی‌اس‌آی به شدت با تحریک انصاف مخالف هستند؛ آن‌ها مردم خیبر پختونخوا را به دلیل اینکه بهتحریک انصاف رای داده‌اند، به طور دسته‌جمعی مجازات می‌کنند. یکی از این مجازات‌ها، قطع برق استکه در برخی از طمناطق خیبر پختونخوا می‌تواند تا ۲۲ ساعت در ۲۴ ساعت ادامه داشته باشد. واکنشمردم به قطع برق، وزیر اعلی خیبر پختونخوا را مجبور کرد تا به خانه‌های برق رفته و با قدرت و فشار بهقطع برق پایان دهد.

ارمغان جمهوریت یا دموکراسی به ملت که عده‌ای از عاشقان از ستایش و تمجید آن سیر نمی‌شوند،همین است. بر اساس یک آمار به برکت نظام جمهوری هر کودک متولد شده در پاکستان بیش از سی وهفت هزار دالر قرض‌دار می‌باشد. تا زمانی که مسلمانان، خود را از جمهوری‌خواهی و اقتصاد ربوی رهانکنند، همیشه دچار تفرقه خواهند بود، با وجود امکانات گسترده در فقر به سر می‌برند، هرگز از منت‌ها،مواهب و قرض‌های غرب رهایی نمی‌یابند و نه از زندگی آزاد، مرفه و آسوده برخوردار می‌شوند.

در افغانستان نیز نظام غلام به قرض گرفتن روی آورده بود؛ اگر نظام شرعی زمام حکومت‌داری را دردست نمی‌گرفت اکنون افغان‌ها به میلیاردها دالر قرض‌دار می‌بودند که با گذشتن هر سال سود آن چندبرابر افزایش می‌یافت و خدای نخواسته وقتی می‌رسید که هر نوزاد متولد شده در افغانستان به برکتنظام فاسد گذشته ده‌ها هزار دالر قرض‌دار می‌بود. افغانستان با حاکمیت نظام اسلامی، علی‌رغم اینکهبا تحریم‌های اقتصادی مواجه است، توانسته است با عواید داخلی خود در سه سال گذشته بدون هیچگونه کمک خارجی نظام را ارتقا دهد؛ هم خدمات ارائه دهد و هم پروژه‌های اساسی اقتصادی را شروعکند.

عاصم جلال
Exit mobile version