مجاهد: پروژه خوارج ریشه‌ای در افغانستان ندارد، در حملات خود از اتباع خارجی استفاده کرده و شبکه‌های عملیاتی آن نابود شده است.

وزیر دفاع ملی امارت اسلامی افغانستان امروز یکشنبه، ۱۷ جمادی‌الثانی در نشست خبری کمیسیون امنیتی و تصفیوی به رسانه‌ها گفته است که در تحرکات فتنه‌جویان و شورشیان نسبت به سال گذشته ۹۰ درصد کاهش آمده است و شبکه‌های عملیاتی شان از بین رفته است.

مولوی محمد یعقوب مجاهد در نشست خبری گفت که تعدادی از گروه‌های مغرض راجع به حضور فتنه‌جویان در افغانستان اطلاعات نادرست تولید نموده و با انتشار آن از چینل‌های مختلف می‌خواهند افغانستان را به عنوان تهدیدی برای جامعه جهانی معرفی کنند. به گفته مجاهد، ارزیابی‌ها، آمار و ارقام اغراق‌آمیزی در باره موجودیت و فعالیت‌های داعش در افغانستان ارائه می‌شود که همه آن بر اساس اطلاعات نادرست تولید شده توسط تعدادی از رسانه‌های مغرض به منظور نشان دادن افغانستان به عنوان تهدیدی برای جامعه جهانی است.

به گفته مجاهد، این پروژه [خوارج] اصلاً ریشه و نتیجه‌ای در افغانستان ندارد. توسعه دهندگان و تمویل کننده‌گان این پروژه باید این واقعیت را درک کنند.

مولوی محمد یعقوب مجاهد که علاوه بر سرپرستی وزارت دفاع، ریاست کمیسیون امنیتی و تصفیوی را نیز بر عهده دارد، افزود که پس از پیروزی جهاد مقدس افغان‌ها در برابر اشغال، در تمامی حملات انجام شده بر مساجد، خانقاه‌ها، اهداف نظامی، ملکی و… از اتباع خارجی به‌ویژه شهروندان تاجیکستان استفاده شده است. به گفته مجاهد، در قدم دوم اتباع خارجی که بیشتر سازمان دهندگان این حملات بوده‌اند، شهروندان پاکستانی هستند.

سرپرست وزارت دفاع گفت که در ماه‌های اخیر ده‌ها شهروند تاجیکستانی کشته و دستگیر شده‌اند و حدود ۲۰ شهروند پاکستانی نیز در عملیات‌های نیروهای امنیتی کشته و ده‌ها تن دیگر زنده به اسارت گرفته شده‌اند.

مولوی محمد یعقوب مجاهد از کشورهای همسایه افغانستان خواست تا مرزهای خود را به طور جدی کنترول کنند و گفت: ما از کشورهای که عناصر شریر خارجی از راه آن‌ها به افغانستان‌ وارد می‌شوند به‌ جدیت می‌خواهیم که سرحدات هوایی و زمینی خود را به شدت کنترول نمایند و اجازه ندهند عناصر شرور از این راه‌ها وارد افغانستان شوند.

عبدالله مسلم
Exit mobile version