محمد صابر فیضوف: یکی دیگر از مهاجمان داعشی بر سالن کروکوس “بی‌نماز و دور از دین”

پس از فریدون شمس‌الدین، رسانه‌های تاجیکستانی اطلاعاتی در باره مهاجم دیگری به تالار کروکوس در مسکو را از زبان بستگان و همسایگان وی منتشر کرده‌اند.

 

خبرنگاران رسانه تاجیکستان موسوم به آسیا پلس با خانواده و سایر ساکنان قریه محمد صابر فیضوف، تبع ۲۰ ساله‌ای تاجیکستان که در حمله به تالار کروکوس دست داشت، ملاقات کرده و در مورد فیضوف از آن‌ها معلومات خواسته‌اند.

 

همسایه‌ها و نزدیکان فیضوف به رسانه‌ها گفته‌اند که او با دین ارتباطی نداشت و قبل از حمله در یک سلمانی در شهر ایفانوفوی روسیه کار می‌کرد.

 

مادرش به رادیو آزادی شعبه تاجیکستان گفته‌است که پسرش دو سال پیش به دلیل مشکلات اقتصادی خانواده به روسیه رفته بود و در آنجا شغل سلمانی می‌کرد اما قبل از حمله از حقوقش راضی نبود و همواره شکایت می‌کرد که خیلی کم است. (اداره امنیت فدرال روسیه ویدئویی از مهاجمان دستگیر شده را منتشر کرده است که در آن اعتراف می‌کنند که در ازای حمله یک نفر قول یک میلیون روبل را به آن‌ها داده است).

 

سائرام فیضوا، مادر فیضوف می‌گوید که پسرش مذهبی نبود و حتی نماز هم نمی‌خواند.

 

سید رحمان حبیبوف، امام جماعت مسجد منطقه سرکشتی ولسوالی رودکی (منطقه محل زندگی خانواده فیضوف) نیز گفته‌ی مادر فیضوف را تأیید می‌کند و می‌افزاید: “پدر و برادرش به مسجد می‌آمدند اما خودش را تا هنوز ندیده‌ام”.

 

عبدالعزیز عبدالصمدوف معاون مکتبی است که فیضوف از آن فارغ التحصیل شده است، او می‌گوید: «من شخصاً باور نمی‌کنم که او به داعش پیوسته باشد چون در مکتب آموزش‌های دینی ندیده بود نماز را هم نمی‌خواند».

 

نتیجه:

اکثر افرادی که جوان، احساساتی و تقریباً فاقد درک دینی هستند و مانند فریدون و محمد صابر حتی نماز خواندن را هم نمی‌دانند، در دام داعش می‌افتند. هدف تبلیغات خوارج نیز کسانی است که از اسلام بی‌خبر اند زیرا به راحتی می‌توانند به نام اسلام یا به امید پرداخت پول آن‌ها را فریب دهند. این جوانان غافل از دین و اسلام چون در دام خوارج می‌افتند گذشته سیاه خود را فراموش می‌کنند و هر مسلمانی جز خود و گروه اندک‌شان را کافر و واجب‌القتل می‌داند.

ابو صارم
Exit mobile version