مرور کوتاهی بر زندگی و مبارزات شهید توحیدالله سلیمان (منصوری) تقبله‌الله!

امواج سهمگین انقلاب، فراز و نشیب کشور را به لرزه آورده است، جوانان شانس خود را برای امتحان نهایی معلوم می‌کردند، همه سعی می‌کردند از دیگران زودتر به پیشگاه خداوند حاضر شوند، اما آنقدر هم آسان نبود؛ سیر عقیدوی پر از مشکلات و همراه با سختی‌ها بود.

حملات شدید مجاهدین دشمن را به زانو در آورده بود، هنوز فرصتی به فتح کشور باقی بود که عده‌ای در دریای عشق خداوند فرو رفتند، به کاخ‌های مرمر فردوس رسیدند و در باغ‌های جنت زیر میوه‌های رنگارنگ روی قالین‌های بهشت خوابیدند.

بله! آن‌ها جوانانی بودند که هر ضربه شان مثل شمشیر حضرت علی رضی‌الله‌عنه دشمن را تا زیر پایش می‌برید، یکی از این شیر مردان شهید توحیدالله سلیمان «منصوری» تقبله‌الله بود.

شهید توحیدالله سلیمان (منصوری) تقبله‌الله فرزند قوماندان عبدالغفور زندانی در سال 1374 در قریه کچور شمتی مرکز ولایت لغمان دیده به جهان گشود.

شهید سلیمان منصوری تقبله‌الله، کاندیدای استشهاد از آن سربازان دلاوری بود که در راه حق فداکاری کرد، لحظه‌های انتظار برای پیروزی خود را لحظه‌شماری می‌کرد؛ ساعت‌ها به روز، روزها به هفته‌ها و سرانجام سال‌ها گذشت اما برای برآورده شدن آرزوی قلبی شهید سلیمان تقبله‌الله فرصت باقی بود.

منتظر بود که چه زمانی به صدای مادران مظلوم و جوانان اسیر آرامش دهد و به راهی که دوستان هم‌مسیرش با نثار خون خود پیموده بودند، ادامه دهد.

بلی؛ آنها به وعده‌های خود عمل کردند از هین‌رو ایثار، فداکاری و خستگی‌های وی مورد قبول پروردگار جهانیان قرار گرفت، کشور ما به عطر پیروزی عطرآگین شد، جوانان نفس راحتی کشیدند و مجاهدان این پیروزی را نعمتی از جانب پروردگار دانستند.

شهید سلیمان منصوری تقبله‌الله نمی‌خواست از میدان جنگ عقب برود، تمام زندگی خود را وقف بقا و پایداری نظام اسلامی کرده بود. این سرباز نیرومند و دلاور همیشه در مراکز اعداد به سر می‌برد، بر رهبریت خود اعتماد و اعتقاد داشت، بارها خداوند متعال او را از چاپه‌های بزرگ، جنگ‌های شدید و بمباران متجاوزان حفظ کرد، همیشه دستانش را به بارگاه پروردگار بالا می‌برد، التماس و طلب شهادت می‌کرد، دعایش آنقدر نزد خداوند محبوب شد که سال‌ها او را در انتظار نگه داشت.

در این لحظات انتظار در پی یافتن شهادت به کوه‌های سر به فلک کشیده‌ی ولایت کنر رفت تا داعشی‌های خوارج را شکار کند، هدف او‌ رضایت پروردگار، نجات امت مسلمه از شرارت داعش و ایفا به وعده‌ی که با پروردگار داشت، بود که با قربانی نمودن خود در راه مقدس احیای نظام اسلامی سعادت‌های اخروی را به دست آورد.

خالق هستی هر دو خواسته دلش را برآورده نمود؛ شر تروریست‌های داعشی از بین رفت و در زمین شریعت اسلامی و الهی اجرا شد.

شهید سلیمان منصوری تقبله‌الله بسیاری از داعشی‌های خوارج را در کوه‌های کنر به هلاکت رساند، سر انجام پس از جهاد، هجرت و انتظار طولانی با دست‌آوردهای مهمی به لغمان برگشت اما توسط هواپیماهای تجسسی و غلامان جاسوسی دشمن تحت مراقبت و بررسی دقیق بود.

به تاریخ 1399/2/22 مصادف با 18 رمضان المبارک در منطقه کونجکی ولسوالی علیشنگ ولایت لغمان در نبرد تن به تن با قوای قوی دشمن مغرور مصروف شد؛ 24 دستگاه تانک از نیروهای مغرور دشمن و حدود 100 نفر از سربازان و افسران عالی‌رتبه شکار هدف‌های راکت و پیکای غازیان شدند اما در اواخر پیروزی ؛ شهید تقبله‌الله با دو تن از یاران بزرگوارش در حمله هوایی پهبادهای بدون سرنشین دشمن به مقام عالی شهادت نائل آمد.

انا لله وانا الیه راجعون

نحسبه کذلک والله حسیبه.

عبدالله مسلم
Exit mobile version