مشکلات مالی خوارج را به گدایی مجبور کرده است!

با نگاهی به آخرین نشرات و اطلاعیه‌های رسمی داعشی‌های خوارج به نظر می‌رسد که این گروه از مشکلات مالی شدیدی رنج می‌برد و از حامیان خود در قالب صدقه و زکات پول جمع‌آوری نموده است.

نمونه‌ای از تلاش برای جمع‌آوری پول، اینفوگرافیک النباء، هفته‌نامه مرکزی خوارج است که در آن از ثواب کفالت یتیم صحبت کرده و از اشاره‌ها هویدا می‌گردید که از حامیان خود می‌خواهند به خانواده رزمندگانی که در جنگ‌ها کشته شده‌اند، رسیدگی کنند.

تعدادی از رسانه‌های عربی نیز برخی از پیام‌های اداره امور اسرای داعش را دریافت کرده‌اند که در آن‌ها از هواداران خوارج خواسته شده تا به اسرای داعش و خانواده‌های‌شان در زندان‌های سوریه و عراق کمک کنند.

در حال حاضر، همراه با هزاران زندانی مرد، خانواده‌های بی‌شمار داعش در اردوگاه‌های الهول و روج در سوریه در شرایط وخیم زندگی می‌کنند، از الفاظ تند و گستاخانه نامه‌ی رسانه‌ای شده‌ی زندانیان داعش در زندان‌ها چنین بر می‌آید که اداره مرکزی خوارج در حمایت و حفاظت از زندانیان خود کوتاهی کرده و به آن‌ها بی‌اعتنایی نموده است.

نباید فراموش کرد که چندی پیش در یک مجله رسمی داعش خراسان از مردم خواسته شده بود که برای‌شان پول بفرستند، خوارج خراسان پس از خشک شدن منابع مالی‌شان در داخل افغانستان به دلیل فعالیت‌های منظم نیروهای امنیتی و قطع حمایت‌های مالی خارجی، مجبور شدند از مردم طلبِ خیر کنند.

عبدالله مسلم
Exit mobile version