نشست اخیر مسئولان امنیتی امارت اسلامی و یک درس بزرگ

سلیم عمر

سخنان مسئولان امنیتی دولت امارت اسلامی در نشست اخیر در شهر کابل، بیانگر تلاش‌های بی وقفه و مستمر ارگان‌های امنیتی برای مقابله با اخلال گران امنیت بوده است.

در این نشست که به خاطر تقدیر از تلاش‌های ارگان‌های امنیتی بود، آنچه که بطور جامع و کامل از سوی مسئولان بیان گردید، سبب امید برای ملت شد.

 

از این میان، سخنان ملا عبدالحق وثیق؛ رئیس عمومی استخبارات امارت اسلامی، اشاره بر ریشه کن ساختن لانه‌های شر و فساد در جغرافیای افغانستان بوده است.

 

ایشان که در این نشست استخبارات را یک رکن اساسی در چوکات نظام اسلامی دانست، افزود: استخبارات امارت اسلامی بر پایه‌‌ی شریعت و تخریج تمام مواد و فقره‌های آن بر مبنای فقه حنفی صورت گرفته است و از سوی علمای کرام و متخصصین در این فن جمع آوری شده است.

 

وی هدف از ایجاد استخبارات را حفاظت از دارایی‌های مسلمانان و ریشه کن کن ساختن بی عدالتی و اجرای مساوات در میان آنها دانست.

 

آنچه که در مجلس روز پنجشنبه، از سوی مسئولان امارت اسلامی گفته شد، نمایان کننده از سطح تلاش‌های بی وقفه و بی حد و مرز نیروهای امارت اسلامی است.

 

در سه سال اخیر و پس از تسلط امارت اسلامی بر خاک افغانستان، بسیاری از دست پروردگان استخبارات غربی و شرقی، دست بر ایجاد نا امنی و بی ثباتی دراز کردند؛ اما رشادت و پایمردی جوانان این وطن، ریشه پیروان باطل را خشکاند و آنان را چنان رسوا و حیران ساخت که مجبور به پناهنده شدن به خاک کشورهای همسایه شده بودند.

 

در این میان، داعش و بغاوتیان که دو نهر از یک چشمه بودند نیز در تلاش برای بی ثبات ساختن جغرافیای افغانستان عزیز بودند که ابهت ایمان فرزندان دلیر این سرزمین و شیران بی مثال امت اسلامی، ادعای وجود آنها را ریشه کن ساخت.

 

ارگان‌های امنیتی امارت اسلامی، در حقیقت سیمای حکومت داری اسلامی و حفاظت از تمامیت ارضی را ترسیم نموده و شجاعت بی بدیل آنها، سبب شد تا کشورهای مدعی در عرصه امنیتی انگشت بر دهان بمانند و از جایگاه والای این نعمت بزرگ بر ملت افغانستان، مبهوت شوند.

ابو صارم
Exit mobile version