پاکستان؛ شکار ترفند جدید آمریکا

احمد الله مهاجر

بدون تردید جهان امروزی تحت نام ابرقدرت‌ها گرگانی را در لباس گوسفند جادرجا کرده است که همواره در پی شکار هستند، تا منفعت آنان در آن نهفته باشد و بتوانند به تسخیر ملت‌ها بپردازند؛ جهان کنونی آمریکایی را دارد که همواره در تلاش رزالت بوده و هرگز در راستای به‌دست آوردن منافع خود از هیچ‌گونه شیطانتی دست برنمی‌دارد.

در عراق و افغانستان، به‌همکاری چندتن از خودفروختگان این سرزمین، سال‌های زیادی جنگ و بدبختی را در راه انداختند، تا اینکه بالآخره پس از انجام اعمال شوم و کردار ناجوانمردانه، در حالی از این سرزمین رخت سفر بربستند که ملت‌ها را با صدها و بلکه هزاران بدبختی روبرو کرده و مردم از فقر و تنگدستی به ستوه آمده بودند.

به هرحال، مطلب این است که، باوجود چنین اقداماتی که آمریکا برعلیه افغانستان و …، انجام داده‌اند، باز هم پاکستان بر آنها باور نموده و خواهان همکاری آنها در برابر مخالفان خود هستند.

خبرهای اخیری که به‌دست رسیده، نمایانگر این است که پاکستان، به‌شمول سربازان بلندرتبهٔ آمریکایی، فوج خود را در سرحدات افغانستان مقرر گردیده اند، تا در برابر تحریک طالبان بجنگند و رسانه‌های منطقه نیز سبب این کار را وجود TTP می‌دانند.

این در حالی‌ست که پاکستان خودش تقریباً بیش ۱۱۵میلیون قرضدار می‌باشد و همین است که توانایی جنگیدن به تنهایی را ندارد و مجبور شده از آمریکا کمک طلب نماید.

هویداست که آمریکا بدون اینکه منفعت‌اش نهفته باشد، به همکاری کسی نمی‌پردازد و در پی به‌دست آوردن اهداف و منافع خود دست به هرگونه خرابکاری و کشتارهای بی‌موردی می‌زند؛ اما تردیدی نداریم که آمریکا همانند گذشته‌ها شکست بزرگی را متحمل خواهد شد.

پاکستان نیز باید از انجام و عاقبت کسانی عبرت بگیرد که در همکاری و دوستی آمریکا غرق شده بودند، اما سرانجام آنها به همگان معلوم گردید که چگونه تنها و در مشکلات و معضلات گوناگونی گرفتار شدند.

ابو صارم
Exit mobile version