یک روزنامه ترکی معلوماتی در مورد ترور اسماعیل هنیه را منتشر کرده است

روزنامه‌ی «تقویم ترکیه» در تازه‌ترین گزارش خود گفته است که استخبارات ترکیه دو طرح ترور اسماعیل هنیه توسط اسرائیل را خنثی نموده بود و قبل از رفتن به ایران به او توصیه نموده بود که مراقب خود باشد.

 

بر اساس گزارش، سازمان استخبارات ترکیه پس از آن به هنیه هشدار احتیاط داده بود که ایران نام حسن نصرالله، رئیس گروه حزب‌الله لبنان را از فهرست مهمانان مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور این کشور حذف کرد اما نام هنیه را باقی گذاشت.

 

روزنامه می‌نویسد که استخبارات ترکیه به هنیه گفته بود که مراقب دستگاه‌های الکترونیکی و تلفن خود باشد، زیرا اسرائیل و سازمان‌های استخباراتی حامی آن در صدد کشتن او هستند.

 

شایان ذکر است که اسماعیل هنیه ۳۱ ماه جولای گذشته در یک حمله مرموز در داخل مهمان‌سرای سپاه در منطقه امن تهران همراه یک‌تن از محافظان خود به شهادت رسید. مقامات ایرانی می‌گویند که حمله با یک راکت کوچک انجام شده است اما روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع خود نوشته بود که مواد منفجره دو ماه پیش به اتاق هنیه منتقل و سپس با کنترل از راه دور منفجر شده است.

 

بسیاری از تحلیل‌گران بر این باور اند که برخی مقامات ایرانی در شهادت هنیه با اسرائیل همکاری کرده‌اند. دست‌گیری ده‌ها افسر امنیتی و استخباراتی توسط حکومت ایران پس از این حادثه نشان می‌دهد که ایران نیز بر این باور است که افراد داخل نظام به هنیه خیانت کرده‌اند.

ابو صارم
Exit mobile version