یک شبکه مهم فتنه‌گران داعش در شهر کابل دستگیر شد.

المرصاد از یک منبع اطلاعاتی دریافت کرده است که روز چهارشنبه گذشته که مصادف با ۱۰ جولای ۲۰۲۴ است، نیروهای ویژهء امارت اسلامی بر یک مخفی‌گاه فتنه‌گران داعشی در ناحیه پنجم شهر کابل عملیاتی را انجام داده اند که تعدادی از اعضای یک شبکه مهم را دستگیر و مقادیر زیادی مواد منفجره، سلاح و مهمات را از این مخفی‌گاه بدست آورده اند.

این شبکه فتنه‌گران داعش می‌خواستند در مراسم محرم حملات مرگ‌باری انجام دهند.

گفته می شود که مسئول این مخفی‌گاه یک افغانی است که در یکی از کشورهای همسایه زندگی می کرده، وی از طرف شاخه داعش خراسان که مرکز آن در بلوچستان قرار دارد جذب شده که نخست زن پاکستانی را به نکاح وی قرار داده و بعد از تربیه به افغانستان فرستاده اند.

این منبع افزود که در میان دستگیر شدگان، آن داعشی فتنه‌گر نیز هست که چند ماه پیش بر یک موتر اهل تشیع در منطقه کوته سنگی کابل حمله کرده بود.

گفته می شود از نزد این شبکه فهرستی از برخی علمای مذهبی، مدرسین، شخصیت های برجسته مخالف دولت و سیاستمداران در پاکستان به دست آمده است که فتنه‌گران داعش می خواهند آنها را ترور نمایند و برخی از آنها نیز مورد ترور قرار گرفته اند و همچنان لیستی در مورد بعض اهداف دیگری در افغانستان و یکی از کشورهای همسایه از نزد آنان دریافت شده است.

عبدالله مسلم
Exit mobile version