روایت های دروغ از وجود امنیت کامل در آمریکا نویسنده: علی احمد محمدی

آمریکا که خود را مرکز امن جهانی تصور کرده و برای داد خواهی و وجود نا امنی در دیگر کشورها مداخل می کند، خودش در دامن خود تروریست پرورده و جان سیاستمداران در خانه امن خودشان به خطر است.

 

سیاست پلید آمریکا و امن جلوه دادن کشورش، از پرده بیرون شده و برای همه مشخص گردید که آمریکا بدترین و نا امنی ترین نقطه است، چرا که بزرگان سیاست و کسانی که در عرصه سیاست کشورشان حرفی برای گفتن دارند، نیز در بهترین تدابیر امنیتی جان سالم بدر برده نمی توانند.

 

گاهی گوش هایشان به خطر است و گاهی هم شاید سر و گلویش شان دچار آسیب و ضربه شود…

جان سخن این است که آمریکا با آن که مدعی گستراندن امن در جهان است و به خاطر وجود تروریست و به بهانه ایجاد فضای امن در کشورهای دیگر مداخله می کند، خودش در منجلاب نا امنی دست و پا می زند.

 

در حقیقت در آمریکا امن و امنیت نیست بلکه از آن جایی که مهار رسانه های جمعی در اختیار آنهاست؛ روایتی دروغین از امنیت بیان می دارند.

 

در آمریکا بین واقعیت تا روایت رسانه ها فاصله وجود دارد، واقعیت و حال و روز آمریکا بسیار پرخطر و برای زندگی نا مناسبت و ناسالم است ولی رسانه های مغرض با روایت های دروغین خود این واقعیت را برعکس جلوه داده و این سرزمین که مادر نا امنی در جهان است را مهد امن و امان جلوه می دهند.

 

در حقیقت مردم نسبت به آمریکا بین دو اصطلاح اشتباه گرفته اند؛ امنیت تا احساس امنیت…

در آمریکا شاید در چندی قبل خود امنیت به صورت نسبی موجود بود، ولی احساس در امنیت کردن اصلا به هیچ صورت آن موجود نیست، چرا که هیچ فردی از شهروندان آن سرزمین به صورت درست و صحیح این حس را نداشته و ندارند و تنها گروهی که در این میان توهم احساس امن داشتن، داشتند سیاست مداران آن سرزمین بود که در این اواخر نیز این قضیه ثابت شد که این گروه نیز احساس امنیت نمی کنند و فقط برای امن جلوه دادن این سرزمین و توجیه درست پیدا کردن برای دخالت در سرزمین های به ظاهر نا امن جهان، این پندار (امن بودن آمریکا) را دامن می زدند.

 

ترامپ که نامزد انتخابات ریاست جمهوری این سرزمین است، در بدترین حالت امنیتی قرار دارد، از هر سویی بر او حملات جریان دارد، همین اشخاص بر این پندارند که برای امنیت آوردن در افغانستان و … کشور وارد آن کشور باید شوند، در حالی که باید از آنها پرسید که چه چیزی شما را این قدر وقیح ساخته است که عیب خود را ندیده و در پی افشای عیوب دیگران گشته اید؟

 

فضای حاکم در آمریکا ملتهب و در آشوب و هراس است، چگونه ممکن است که این حاکمان بتوانند امنیت و آرامش واقعی را برای دیگر مردم به وجود آورند.

عاصم جلال
Exit mobile version