آفریقای شرقی و مانع تشکیل نظام اسلامی (داعش)

عثمان احمدزی

در آغاز قرن بیست و یکم، همه کشورها برای به دست آوردن قدرت روی چندین نکته تمرکز بیشتر می‌کردند از قبیل: بزرگ‌راه‌ها، منابع طبیعی، نیروی بشری و …

اروپا که بیشتر با ذخایر کشورهای فقیر آفریقایی به این نقطه رسیده است، همچنان می‌خواهد آفریقا را برای تولید مواد خام خود از دست ندهد.

اما در آنجا در دهه اول قرن بیست و یکم گروهی به نام الشباب تأسیس شد و شروع به فعالیت کرد تا آفریقا را از اروپای شرقی نجات دهد و نظام اسلامی تاسیس کند.

هدف اصلی از این فعالیت کوتاه نمودن دستان متجاوزان از آفریقا و ایجاد نظام اسلامی در آنجا بود اما همه کشورهای اروپایی، آمریکا و چین ترس پیدا کردند که آفریقا در حال بیرون شدن از اختیار و کنترل ما می‌باشد به‌همین‌ دلیل از روش‌های زیادی برای جلوگیری از فعالیت الشباب کار گرفتند اما فایده و نتیجه‌ای نداشت.

در نهایت، آنها به گروه استخباراتی موسوم به داعش در آنجا کمک مالی کردند تا الشباب را تضعیف نموده و از نفت، گاز، طلا، اورانیوم و سایر مواد معدنی گران‌بها در شرق آفریقا (سومالی، اتیوپی، اوگاندا و کینیا) محروم نشوند.

در حال حاضر که الشباب در آستانه فتح این منطقه قرار دارد، بزرگ‌ترین مانع شان همین گروه استخباراتی است که مانع از استقرار یک نظام اسلامی در آنجا برای قدرت اقتصادی یهودیان می‌شود.

اگر نظام اسلامی در این منطقه مستقر شود و الشباب به پیروزی برسد، ما در یک بخش بسیار مهمی از آفریقا، نظام اسلامی خواهیم داشت. این منطقه علاوه بر موقعیت بسیار مهم استراتیژیک، معادن و ذخایر فراوانی دارد.

اتحادیه اروپا، آمریکا و چین برای مواد اولیه به این منطقه بسیار نیاز دارند، از همین‌رو گروه استخباراتی به نام داعش را برای جلوگیری از استقرار نظام اسلامی و غارت مواد معدنی این مناطق ایجاد و تامین مالی می‌کنند.

ابو صارم
Exit mobile version