ابرقدرتی که داعش را مخفیانه ایجاد و حمایت نمود!

محمدصادق طارق

اداره المرصاد پی‌هم از چهره واقعی داعش و حامیان مخفیانه‌اش پرده برداشته است تا دشمنان بشریت به همه‌گان هویداتر و در دست‌رسی به اهداف شوم خود رسواتر شوند، اما پذیرش حقیقت ناگوار کار ساده و آسان نیست، از همین‌‌رو لازم دانستم راجع به ابرقدرتی که از داعش مخفیانه حمایت نمود و عامل وجود فیزیکی داعش شد، بحث نمایم.

گرچه آمریکا در طول سالیان متمادی مدعی مبارزه با تروریسم بوده و با این ادعا در امور داخلی بسیاری از کشورها مداخله کرد و حتی به چند کشور حمله نمود و پایگاه‎هایی نظامی تاسیس کرد اما اسناد معتبر، ابعاد دیگر اقدامات آمریکا را افشا کرده‌است.

جالب است بدانید که اسناد طبقه‌بندی شده به‌طرز انکار ناپذیر نشان می‌دهد که آمریکا طراح و بنیادگذار پروژه داعش در جهان می‌باشد.

«پایگاه تحقیقاتی گلوبل» به نقل از «واشنگتن‌بلاک» نگاشته است که: “پروژه خلافت داعش در آمریکا ساخته شد”. با استناد از قول این وب‌گاه، اسناد رسمی دولت آمریکا تأیید نموده است که آمریکا از ایجاد و خلقت داعش حمایت کرده است.

ویرایش‌گر پایگاه گلوبل در یادداشت ویژهٔ خود خاطر نشان می‌دارد که: “نخستین بار در ماه می سال ۲۰۱۵ اسنادی منتشر شد که نه تنها نشان می‌دهد داعش یک آفرینش استخباراتی ایالات متحده است بلکه تأیید می‌کند که پروژه خلافت در واشنگتن طراحی شده است”.

به‌همین دلیل «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا نیز در سخنان خود دولت اوباما را متهم کرده بود که به‌صورت فعالانه از گروه‌های تروریستی که بعدها به داعش تبدیل شدند، حمایت کرده است، ترامپ بارها تاکید کرده است من می‌خواهم بگویم که «هیلاری کلینتون» نیز یکی از موسسان داعش است.

«رند پاول»، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا نیز در سخنان خود روابط مخفیانه آمریکا با داعش را فاش می‌کند و می‌گوید: “داعش در سوریه متحد ما بود؛ ما برای عقب راندن نیروهای وفادار به دولت دمشق، به شبه‌نظامیان سلاح دادیم و مکانی امن برای این افراد در سوریه درست کردیم”.

مقامات کشور روسیه نیز این موضوع را‌ پذیرفته است که داعش توسط آمریکا‌ ایجاد و حمایت شده است به‌همین‌ دلیل پس از آن‌که جنگنده‌های ارتش آمریکا به مواضع متعدد ارتش سوریه حمله نمود «ماریا زاخاروا»، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ روسیه گفت: “به این نتیجه واقعاّ وحشتناک برای تمام جهان رسیدیم که کاخ سفید از داعش حمایت می‌کند”.

قضاوت را در پایان به شما می‌سپاریم؛ کشوری که علاوه بر داشتن ادعای ابرقدرتی، یک گروه تروریستی را مخفیانه ایجاد و حمایت می‌کند آیا مگر این کار نشان‌گر ضعف او نمی‌باشد؟ واضح است که دیگر توان مبارزه با رقبای سیاسی، نظامی و اقتصادی خود را ندارد لازماً باید به‌شکل مخفیانه گروه نیابتی را حمایت نماید تا به منافع خود دست‌رسی یابد.

عبدالله مسلم
Exit mobile version