احیای خلافت؛ شعار دروغین پیروان ضلالت! 

نویسنده: مبـارز هـروی

 

ده‌سال قبل در روز ۲۹ ژوئن سال ۲٠۱۴ میلادی مردی با عبا و عمامه‌ای سیاه بر منبر مسجد النوری‌الکبیر موصل بالارفت و جملات غیرمتعارفی را به‌زبان آود.

 

جملاتی که نه‌تنها اهل‌موصل، بلکه ملت عراق و حتی دنیا را متحیر نمود.

 

بلی! آن‌فرد ابوبکر‌البغدادی خلیفه خودخوانده داعش بود که در آن‌روز برپائی خلافت را اعلان نمود.

 

خلافتی‌که دنیای‌کفر از شنیدن نام‌اش در هراس بود و یادآور دوران ذلت و خواری شان به‌حساب می‌رفت.

 

این اتفاق اما، مسلمانان را به دوگروه تقسیم نمود، عده‌ای آن‌را به فال‌نیک گرفتند و باشنیدن‌ این‌خبر ابراز خرسندی نمودند و عده‌ای با درک پیامدهای خطرناک آن برای امتی که هنوز آمادگی چنین چیزی را نداشت، ناراحت و غمگین شدند.

 

خوارج داعش توانستند با سوء‌استفاده از نام خلافت، جوانان زیادی را از اقصی نقاط‌جهان به عراق و شام فراخوانند.

 

جوانانی با سطوح علمی بالا همچون داکتر، مهندس، انجینیر و غیره که میتوانستند در آینده‌ها خدمات ارزنده‌ای را به این‌امت ارائه نمایند اما متاسفانه فریب شعارهای رنگارنگ تبلیغاتی داعش را خورده و به این‌گروهک خوارج پیوستند.

 

با گذشت‌زمان، نه‌تنها علما و اندیشمندان امت اسلامی بلکه بیش از ۹۹ درصد از عوام این امت نیز، بر ماهیت واقعی خلافت داعش پی‌برده و دانستند که این‌خلافت نه یک فرصت بلکه چالش و حتی وبائیست که دامن‌گیر مسلمانان شده و ضربه‌های مهلکی بر بدنه این‌امت وارد نموده است.

 

داعش بعد از اعلان خلافت، طبق ظن باطل‌اش حق‌خود می‌دانست که به هرشهر و دیاری حمله کند و آن‌را به سرزمین خلافت مزعوم‌اش ملحق نماید، حتی اگر این‌خاک در سیطره مجاهدین می‌بود و این‌امر باعث ریختاندن خون‌ بی‌گناهان می‌گردید.

 

داعش با همین مفکوره باطل‌اش، خون‌های بی‌گناه زیادی را ریختاند، شهرهای‌ مسلمانان را ویران نمود، نصرت و پیروزی مجاهدین را به تاخیر انداخت و همچون غده‌سرطانی در میان گروه‌های مجاهدین سربالا می‌نمود و اتحاد و یکپارچگی‌شان‌را برهم می‌زد.

 

درنتیحه اعمال شنیع خوارج، نه‌تنها نام و آوازه خلافت تیره وتار گردید بلکه به چهره اسلام نیز خدشه‌ای جبران ناپذیر وارد نمودند.

 

اکنون که ده‌سال از آن‌روز سیاه می‌گذرد، چیزی جزء یک گروه مخفی درسایه و عمیل استخبارات کشورهای کفری، چیز دیگری از خلافت موهوم‌شان به‌جای نمانده است.

 

گروهکی که هنوزهم از امت اسلامی قربانی می‌گیرد و خواسته و ناخواسته پای در مسیر ابلیس و یاران‌اش نهاده است.

 

ساده‌تر بگوییم ضرری که داعش به این امت رساند را، حتی اسرائیل نیز از انجام آن عاجز است.

 

پس وظیفه هرفرد این امت است تا خطر این‌گروهک خوارج را آن‌طور که لازم است درک نمایند و در راه مبارزه با آن از هیچگونه تلاشی دریغ نورزند.

 

تا باشد نسل‌های آینده امت اسلامی از گزند این مار بدطینت در امان بمانند ان شاءالله.

ابو صارم
Exit mobile version