اعضای داعش؛ معتادین روابط جنسی / بخش سوم

خادم شیرزاد

نغم نوزت، دوکتورس عراقی با صلاح لبن، روزنامه‌نگار مصری گفت و گو کرده است، وی در مصاحبه‌اش گفته است:

زمانی که داعش مناطقی از عراق را تصرف کرد و سپس این مناطق دوباره از وجود داعش پاک‌سازی شد، من یکی از داکترانی بودم که به این مناطق تصرف شده رفتم تا با افرادی که آنجا از زندان آزاد شده بودند کار و کمک کنم.

او می‌افزاید: من 1200 دختر و زن را‌ معالجه نمودم و از آن‌ها سوالات مختلف پرسیدم، این 1200 دختر و زن یکی یکی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته بودند و تعدادی از آنها مورد تجاوز گروهی نیز قرار گرفته بودند که ما در علاج آن‌ها با مشکلات زیادی مواجه شدیم زیرا بسیار ترسیده بودند.

دخترانی نیز وجود داشتند که با پول بسیار اندک در بازار فروخته شده بودند.

نغم نوزت می‌گوید: نادیه مراد، برنده جایزه نوبل نیز در میان زندانیان آزاد شده بود و من او را درمان کردم، او داستان‌های ترسناک زیادی تعریف کرد.

نغم نوزت می‌گوید: در محلی که ما کار می‌کردیم به 3400 دختر و زن از دست داعش نجات داده شده بود که از این تعداد 1200 نفر توسط من و سایر دوستانم تحت مداوا قرار گرفتند و از آنها بازجویی کردیم، زنان نجات یافته به ما گفتند که 1700 دختر و زن هنوز با سرنوشت نامعلوم روبرو هستند.

فاطمه الشوقی یک روزنامه نگار است. او در سال ۲۰۱۷ با دختر ایزدی به نام هیام که از دست داعش آزاد شده بود، مصاحبه کرد. هیام در مصاحبه خود گفت: من سه سال را در زندان داعش گذراندم، روزی نبود که شکنجه یا تجاوز جنسی به ما نشود.

هیام می‌افزاید: ما در باغ بزرگی در نزدیکی رقه نگه داشته‌ می‌شدیم، حدود 3000 دختر دیگر آنجا بودند، مردم می‌آمدند و دختران یا فروخته می‌شدند، یا مورد تجاوز جنسی قرار می‌گرفتند و یا زده می‌شدند.

هیام می‌گوید: خواهرم نیز با من بود اما هنوز مفقود است و نمی‌دانم کجاست؟ زنده است یا مرده؟

عبدالله مسلم
Exit mobile version