افراد داعش نماینده‌گان وحشت و جهالت قرن

فایز افغان

جهالت:

جهالت و وحشت دو واژه عربی هستند که معانی و تعاریف متفاوتی دارند، علماء کلمه (جهالت) را که از جهل مشتق شده است به معنای نادانی ترجمه می‌کنند، همچنین نادیده گرفتن اطلاعات و حقایق مهم نیز به معنای جهالت می‌آید، برخی از لغت‌شناسان معتقد اند که فقدان دانش، داشتن باور غیر واقعی و عمل نادرست معانی اصلی جهل است، قبل از اسلام، نظام قبیله‌ای در اعراب اساسی‌ترین و بنیادی‌ترین نظامی بود که اعمال اخلاقی مانند حقوق بشر، حق زندگی و حق مالکیت توسط قبیله تعریف و توضیح می‌شدند، کشتن افراد سایر قبایل، ربودن اموال و غصب آن‌ها اعمال غیر اخلاقی شمرده نمی‌شدند.

قبل از اسلام، در عصر جاهلیت طی فضایل اخلاقی حاتم طایی آمده است؛  زمانی‌که غنائم را که به دست می‌آورد بین مردم تقسیم می‌کرد، اسیران را آزاد می‌نمود و تک‌فرزند هیچ مادر را نمی‌کشت.

علاوه بر این، اعمال ناپسند دیگری نیز در دوران جاهلیت وجود داشت مانند زنده به گور کردن دختران، طواف بدون لباس بر گرداگرد کعبه، نوشیدن مشروبات الکلی، فحشا، خونریزی و … با وجود تمام رذایل مذکور، اعراب زمان جاهلیت از فضایل فرهنگی مانند مهمان‌نوازی، وفاداری به عهد و شجاعت نیز برخوردار بودند.

وحشت:

لغت‌شناسان می‌گویند؛ وحشت معنای ترس، رعب و اعمال تروریستی را می‌دهد، وحشت علیه جهان اسلام پس از آن شدیدتر شد که افغانستان و عراق توسط بلوک غرب تحت رهبری آمریکا مورد تهاجم قرار گرفتند، در نتیجه این تهاجم و جنایات، گروهی وحشی به نام داعش در عراق و سوریه توسط فردی مجهول‌الهویت که‌ به او ابوبکر البغدادی گفته می‌شد، ایجاد گردید، راجع به ابوبکر البغدادی گفته می‌شود که توسط موساد، شبکه جاسوسی اسرائیل در پوهنتون اسلامی تل‌آویو آموزش دیده است.

داعش در تمام جهان اسلام وحشت‌هایی را مرتکب شد، اما جنایاتش در افغانستان، عراق و سوریه بسیار دلخراش و حتی از جنایات جهّال قبل از اسلام نیز بیشتر بودند.

اگر قبل از اسلام، در دوران جاهلیت اعراب دختران را زنده به گور می‌نمودند اما پس از اسلام، داعش مردان را به نام اسلام زنده زنده سوزاند و با ماین‌ها منفجر کرد.

اگر در زمان جاهلیت، اعراب برای امرار معاش دست به دزدی می‌زدند اما داعش در عصر طلایی اسلام مردم جهان اسلام را می‌ربایند و در ازای دریافت پول آزاد می‌کنند.

اعراب جاهليت حقوق بشر و حق مالكيت را در خود منحصر كرده بودند؛ داعش نیز می‌خواهد به بهانه خلافت اسلامی جهان اسلام را در انحصار خود درآورد.

اعراب جاهلیت غرایز جنسی خود را در نتیجه تجاوز جنسی به زنان دشمنان‌شان برآورده می‌کردند؛ داعش در عراق و سوریه نیز از همین فرمول استفاده کرد.

چنانکه در عصر جاهلیت، غصب اموال شخصی غیراخلاقی تلقی نمی‌شد؛ داعش نیز این کار را غیراخلاقی نمی‌داند، به همین دلیل می‌توان گفت: جنایات داعش عمدتاً از جاهلیت اعراب سرچشمه می‌گیرند با این تفاوت که اعراب با اعمال شوم خود دامن هیچ دینی را لکه‌دار ننمودند اما وحشی‌های داعش برای همه جنایات خود توجیهات اسلامی ارائه می‌کنند. اعضای داعش نه فضایل فرهنگی دارند و نه فضایل اخلاقی، نه تعهد دارند و نه وفاداری، نه احساس مسئولیت دارند و نه شجاعت. آن‌ها مرغ‌های کوری هستند که فقط اهداف شوم موساد را تطبیق می‌کنند همین و بس! هیچ کمال دیگری ندارند.

عبدالله مسلم
Exit mobile version