امر به معروف و نهی از منکر؛ مسئولیت مسلمان!

مفتی حماس انقیادی

بدون از اینکه دفاع از نظام نماییم؛ این وظیفه دینی و ایمانی ماست که مردم را به کارهای نیک امر کنیم و از کار های بد بازداریم، امر به معروف و نهی از منکر بغیر از اینکه مسأله حکومت و اداره بوده باشد؛ حکم قاطع الهی است، الله متعال به بندگانش به تأکید فرموده است که امر به معروف و نهی از منکر را برخود واجب نمایند.
یکصد و بیست و چهار هزار پیامبران علیهم‌السلام را این وظیفه داده شده بود که؛ فریضه امر به معروف و نهی از منکر را ولو با قیمت هنگفت به امت برسانید.

مردم را به دین دعوت کنید، حق و راه الهی را برایشان بشناسانید، از منکر بازشان دارید، آنها را به ارزش و اهمیت نظام اسلامی بفهمانید، حقوق اطفال و بزرگ سالان را به آنها نشان دهید و برای شان بفهمانید که جایگاه مرد در اسلام چیست و زن در اسلام چه جایگاهی دارد.

از افراط و تفریط بپرهیزید، خود را تسلیم دین و شرع به معنای کامل و پوره آن نمایید و تابع دین شوید اما دین را تابع خود نکنید!

در دفاع از دین و شریعت در برابر دشمن، به قیمت تن خود بایستید، تدابیر آنان را خنثی کنید، فریب تبلیغات پوچ و دروغین آنان را نخورید، این وظیفه و خواسته شریعت و امربالمعروف و نهی از منکر است و بس.

از چند روزی به اینسو است که من و شما می بینیم که رهبر امارت اسلامی قانون امر بالمعروف را تصویب و ارائه کرده اما یک شمار از رسانه‌های مزدور غرب غوغا برپا نمودند که حقوق زنان در قانون مذکور نقض شده است و این یک نوع شوک و استرس روحی را به مردم وارد می کند.

ما به مردم خود اطمینان می دهیم که نظام موجود یک نظام شرعی است، هیچ کس نمی تواند که در حق کسی دست درازی و ظلم نماید.

مداخله در حق دیگران، نقض شرع است و این حق را هیچکسی ندارد که در حق دیگری دخالت نماید، لذا مردم باید مطمئن باشند که در نظام موجود؛ حقوق هر فرد محفوظ است کسی تشویش نداشته باشد و فریب اخبار جعلی و پروپاگند غرب را نخورد.

ابو صارم
Exit mobile version