امیرالمؤمنین واقعی! بخش دوم

طاهر احرار

امیرالمؤمنین حفظه‌الله گام محکمی در برابر فتنه برداشت؛ پس از عفو واقعی و کامل، آن دسته از افرادی که مانع برپایی نظام اسلامی بودند و یا از عفو به‌درستی استفاده نکردند، چنان سرکوب نمود که هرگز تلاش و خواهش بالا بردن سرهای شان را نکنند.

امیرالمؤمنین حفظه‌الله از لغو تمامی گروه‌ها و تشکیل‌هایی در کشور خبر داد که به تعصبات مختلف مذهبی و نژادی دامن می‌زدند یا بر ضد مصالح اسلام، میهن و کشور کار می‌کردند.

امیرالمؤمنین حفظه‌الله همه مسلمانان را زیر یک پرچم جمع نمود‌، برای یتیمان کشور خواه فرزندان سربازان رژیم گذشته بودند و یا فرزندان مجاهدین؛ بدون تبعیض مراکزی برای تعلیم و تربیت خوب ساخت و هزینه‌های آن‌ها را بر دوش دولت گذاشت، همچنین برای خانواده‌های شان اعاشه کافی تعیین نمود.

همچنان امیرالمؤمنین حفظه‌الله تمام گدایان را از گوشه و کنار کشور جمع‌اوری نموده، هزینه‌های مناسب ماهیانه را به آنان تعیین نموده و مصارف شان را به دوش حکومت گذاشتند.

امیرالمؤمنین حفظه‌الله نمونه خوبی از اطاعت به جهانیان ارائه کرد که چگونه یک‌ امیر مسلمان می‌تواند با ارسال یک‌ مکتوب وزرا و والیان را تبدیل کند و هیچ کس در هیچ موردی مخالفت نکند، در هر نقطه از افغانستان واعظان نام وی را در خطبه‌های نماز جمعه یادآوری و برای شان دعا می‌کنند، در آینده خواهید دید که روند بیعت مؤمنان با امیرالمؤمنین حفظه‌الله از هر نقطه و گوشه جهان آغاز خواهد شد.

 و ما ذلک علی الله بعزیز

عبدالله مسلم
Exit mobile version