انگیزه جنگ‌جویان داعش

عتیق الله سعید

داعش یک گروه جنگ‌سالاری است که توسط ابرقدرت‌ها، در خاورمیانه و غنی‌ترین حوزه نفتی جهان برای رسیدن به اهداف شان، ایجاد و تامین مالی می‌شود. اعضای این گروه در نخست جهت نفاذ شریعت فقط مبارزه اسمی شروع نمودند اما به دلیل آشفتگی و بی‌نظمی در صفوف خود که از ارزش‌های دینی اصلاً آگاه نبودند، با سرنوشت نامعلومی مواجه شدند.

رهبران آن‌ها اصلاً مشخص نیستند، موقعیت رهبری شان در هیچ جایی دنیا معلوم نیست و حتی هیچ یک از جنگ‌جویان داعش نمی‌داند که توسط چه کسی، برای چه و چگونه رهبری می‌شود.

طبقه پایین داعش غرق در عیاشی و موقعیتی می‌باشد که همه چیز خود را از دست داده است؛ اعضای خانواده خود را می‌بینند که توسط دوستان شان مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند، در میان شان یک خانم به چند جنگ‌جو نکاح می‌شود و اولادش اصلاً معلوم‌ نیست که این بچه، فرزند کیست. نیروی داعش برای جنگ در آینده همین جوانان بی‌پدر خواهند بود که قطعه‌ای وحشی و خون‌خوار مانند Blockwater (بلاک‌واتر) از آن‌ها ساخته می‌شود.

انگیزه رزمندگان آینده‌ی داعش فقط و فقط می‌تواند این باشد که چگونه شهوت خود را ارضا کنند و به مادیات دست یابند. این انگیزه از آنها لشکری ​​کور و نادان خواهد ساخت.

نه خانواده دارند، نه زندگی و نه آینده‌ای؛ پس قطعا بهترین بازی‌کنان برای بازی‌های استخباراتی خواهند بود که جهانیان آن‌ها را استفاده کنند. در حال حاضر داعش از روی جهل و شهوت‌پرستی، جوانان جاهل زیادی را در منطقه و جهان جذب می‌کند اما انگیزه همه آن‌ها فقط شهوت‌پرستی و مادیات‌پرستی است.

ابو صارم
Exit mobile version