اهداف و مقاصد خوارج!

مستغفر گربز

خوارج کسانی هستند که کشتن مسلمانان را از کفار واقعی مهمتر می‌دانند و همه دنیا را جز سرزمین خودشان دارالکفر می‌خوانند، رسول اکرم صلی الله علیه و سلم در مورد خوارج فرموده است که در مقابل شان از سختی کار بگیرید و هر جا که آن‌ها را یافتید، بکشید، با آن‌ها مثل کفار معمولی رفتار نکنید بلکه مثل قوم عاد بیخ و ریشه شان را بکشید.

خوارج اولین گروه گمراه و بدعت‌گذار در تاریخ اسلام هست که اندیشه وجود آن‌ها در زمان رسول خدا صلی الله علیه و سلم مطرح شده است، از میان آن‌ها ذوالخویصره التمیمی یا خرقوص بن زهیر الساعدی -طبق روایات مختلف- اولین خارجی بود که در حق رسول خدا صلی الله علیه و سلم گستاخی نمود و گفت: ای محمد -صلی الله علیه و سلم- عدالت کن. نعوذ بالله!

آن‌ها قاتلان حضرت عثمان رضی‌الله‌عنه و بعد از وی، مسئولین اختلافات و جنگ‌ها علیه حضرت علی رضی‌الله‌عنه هستند؛ آن‌ها حضرت عثمان رضی‌الله‌عنه را به شهادت رساندند و اختلاف بیعت شان با حضرت علی رضی‌الله‌عنه باعث اختلاف گسترده در میان مسلمانان شد و قضیه را به جنگ جمل و جنگ صفین رساند، خوارج در جنگ صفین، قرآن کریم را بر نیزه‌های خود بلند کرده و درخواست صلح کردند، حضرت علی رضی‌الله‌عنه سران هر دو طرف را برای صلح و آشتی دعوت نمود، اختیار را از آن‌ها گرفت و به شخص ثالثی که در میان شان تصمیم بگیرد، محول نمود، خوارج چون از این موضوع مطلع شدند سر و صدا راه‌ انداختند که حضرت علی رضی‌الله‌عنه مشرک است زیرا فیصله‌های خداوند متعال را به بشر می‌سپارد و مهر کفر را بر حضرت علی کرّم‌الله‌وجهه زدند.

خوارج شدیدترین دشمنی با اسلام دارند و یگانه هدف اصلی شان این‌ست که مسلمانان را در لباس اسلام بکشند، آنها را متفرق کنند و از این طریق به اهداف خود برسند.

در هر مرحله‌ای از تاریخ آن‌ها زمانی به مسلمانان حمله‌ور شده‌اند که سپاه اسلام به پیروزی رسیده یا به آن نزدیک شده است. جنگ‌های عراق و سوریه در چند دهه اخیر، نمونه‌های زنده‌ای هستند که هرگاه ارتش اسلام به مرحله پیروزی در برابر آمریکا نزدیک شد، آن‌ها مخفیانه یک رهبر جدید به نام ابوبکر البغدادی را در حالی اعلام کردند که خود بغدادی در بیعت اسامه بن لادن بود.

خوارج مقامات ارشد همان نظام مخالف را در صفوف خود قرار دادند که ارتش اسلام با آنها درگیر جنگ شدیدی بود، آن‌ها گروه خود را به اسم دولت اسلامی اعلام کردند و با مجاهدین به اختلافات و جنگ‌ها پرداختند، آمریکا که در آستانه شکست قرار داشت از فرصت استفاده کرد، این گروه را به آغوش کشید‌ و آن را در لباس اسلام علیه اسلام استفاده کرد تا اینکه هدف به دست‌آورده لشکر اسلام‌ را از دست آن بیرون کرده و جنگ وارد یک جنگ جدید و پیچیده‌ای شد.

خوارج همان طرح جنگ عراق و سوریه را به افغانستان منتقل کردند و همزمان با شکست آمریکا برای عملی نمودن آن شروع به فعالیت کردند، مقامات بلند اداره کابل برای حمایت از این گروه گماشته شدند تا در حالات دشوار از آن‌‌ها حمایت و دفاع کنند که نمونه بارز آن محاصره ۴۰۰ تن داعشی در ولایت جوزجان بود که توسط غلامان اداره کابل سوار هلی‌کوپترها شده و در هوتل‌های مجلل کابل مانند مهمانان از آن‌ها پذیرایی شده و مصون نگه داشته می‌شدند، خوارجی که بر ضد مجاهدین در توره بوره ولایت ننگرهار، کنر و سایر مناطق کشور قیام کردند و طبق نقشه‌های شان خواب‌های شکست مجاهدین افغانستان را مانند شکست مجاهدین عراق و سوریه می‌دیدند، مجاهدین با شجاعت فراوان علیه شان جنگیدند، حضورشان را ریشه‌کن کردند و با مهارت فراوان آن‌ها را از یک‌سر جاروب زدند.

در حال حاضر که حتی جایی برای پا گذاشتن در کشور ندارند، با تحقیر، بی‌اعتمادی و ضررهای مالی زیادی مواجه شده‌اند و از اینکه ریشه‌های شان در افغانستان نمی‌تواند رشد کند خیال‌شان راحت شده است، رخ به سوی آن کشورهایی برگردانده است که موضعی را به زیان منافع و نیات آمریکا اتخاذ کرده است.

عبدالله مسلم
Exit mobile version