به خوارجی که در بخار افکارشان اسیر اند!

محمود محفوظ

داعش در شماره جدید مجله النباء بر روابط امارت اسلامی با جامعه جهانی اعتراض کرده است. آنها گفته‌اند؛ طالبان امیدوارند رابطه خود را با صلیبی‌ها برقرار کنند زیرا آمریکا مانعی بر سر راه مشروعیت بین‌المللی امارت اسلامی است پس باید با صلیبی‌ها رابطه برقرار کنند.

آنها همچنان گفته‌اند که طالبان از نارضایتی آمریکا دل‌سرد شده‌اند و در این روند با مخالفان آمریکا مانند چین، روسیه و ایران که دشمنان اسلام هستند رابطه برقرار می‌کنند.

در پایان از جنگ‌جویان خود خواسته است تا سران دولت‌های ترکیه و قطر از جمله امارت اسلامی را به قتل برسانند زیرا آنها در حال برقراری و عادی سازی روابط خود با یهودیان و آمریکایی‌ها هستند و مانع رسیدن به مسجد الاقصی و دفاع از آن‌ می‌باشند.

من با چند کلماتی کوتاه به خوارج گرفتار در بخار افکارشان می‌خواهم بگویم:

در جائی‌که اسلام به عنوان یک نظام سیاسی ظهور می‌کند دارای امیر، وزیر، سفیر، والی، قاضی و محکمه خواهد بود، سیاست و حکومت می‌کند، اداره یک ملت را به دست می‌گیرد، به رشد و توسعه اقتصادی توجه دارد، زمینه زندگی آسوده را برای ملت خود فراهم می‌سازد، تعلیم و تربیه را بهبودی می‌بخشد، نسل جدید را تربیه می‌کند، مسائل مذکور و سایر مسائلی که مربوط به یک ملت می‌باشند بر عهده همین نظام گذاشته شده‌اند که باید به آن‌ها رسیدگی کند.

زمانی‌که تمام این مسئولیت‌ها بر عهده سران یک نظام گذاشته می‌شوند، معلوم است که این نظام باید با سایر نظام‌ها و حکومت‌های جهان روابط اقتصادی، سیاسی، تعلیمی و در سایر مسائل زندگی روابط گوناگونی داشته باشد، نباید در بخار افکار خود گرفتار باشد. اگر نظام اسلامی انزوا را انتخاب کند آیا ملت خودش قناعت خواهد کرد؟

آیا مردم از عمل‌کرد و سران نظام متنفر نخواهند شد؟

آیا این انزوا منجر به شکست سیاسی اسلام نمی‌شود؟

امارتی که در افغانستان حاکم است خلافت خیالی شما نیست که منطقه تحت حاکمیت دیگران باشد و والی را شما تعیین کنید و یا پروژه حفاظت از دولت اسرائیل نیست که جهت حفاظت از حکومت مستبد اسرائیل تحت شعار اسلام کارهایی را انجام دهد که هیچ وابسته‌گی به اسلام ندارند.

در کشورهایی که یهودستیزان ظاهر می‌شوند آن‌ها را شما هدف خود قرار می‌دهد، شما هستید که با محراب، منبر و مسجدی که علیه یهود صحبت می‌کند دشمنی آشکارا را اعلام می‌کنید و مبارزین علیه یهود را هدف قرار میدهید.

خوانندگان ارجمند! شما کشورهای فوق را که داعش به عنوان هدف تعیین کرده‌اند ببینید، من فقط در مورد افغانستان صحبت می‌کنم؛ کشور، شهروندان و سران حکومت ما هر نوع دشمنی خود را با یهود اعلام می‌کنند و امید آزادی بیت‌المقدس را دارند‌، در مورد آن دو کشور دیگر شما نظر بدهید. آیا مگر کشورهای دیگری در دنیا نبودند که داعش از این کشورها نام برد؟ از این نظرشان مشخصاً هویدا می‌گردد که آن‌ها محافظین اسرائیل هستند. با این فکر ناسنجیده‌شان فتواهای باطل را به افراد رده‌پائین و خالی‌الذهن خود می‌دهند.

عبدالله مسلم
Exit mobile version