به دنیا نشان دهیم که افغانستان امن است

جنید زاهد

جهانیان هموار این باور را در ذهن خود جایگزین کرده اند که این سرزمین (افغانستان) محل برخوردها و تنش ها است، می بایست برای جهانیان این تفکر را القا کنیم که دیگر افغانستان دارای نظامی ثابت و مستحکم بوده و محلی امن برای زندگی مسالمت آمیز می باشد.

جهان با ترسیم کردن چهره ای خشن از مردم این سرزمین و نشان دادن صحنه هایی از جنگ و تباهی؛ همه مردم را به این اطمینان رسانده اند که افغانستان برای زندگی امن نیست.

ولی آنچه در واقعیت مطرح است برعکس واقعیت ترسیم شده می باشد، افغانستان سرزمین مردمی خونسرد و مهمان پذیر بوده و فعلا با روی کار آمدن نظام اسلامی جایگاه مناسبی برای زندگی در امن و امان محسوب می گردد.

پدیده داعش که هرازگاهی از گوشه و کنار این سرزمین سر بر می آورد و به اختلافی دامن می زند، به منزلت و جایگاهی نیست که بتواند امنیت کامل این سرزمین را بر هم زند و این محیط را غیر قابل زیست سازد.

داعش و سازمان های استخباراتی منطقه و فرا منطقه هرگز در حدی نبوده و نیستند که این سرزمین را از حالت نورمال آن بدر نموده و سایه شوم جنگ و خون ریزی را دوباره حاکم سازد.

کسانی که به فکر نا امن سازی این سرزمین اند، به طور واضح با جان خود بازی می کنند، چرا که این نظام و سربازان سر به کف این نظام یک لحظه نیز آرام ننشسته و هرگز اجازه نخواهند داد که کسی در این واحد سیاسی نقش فتنه انگیزی را بازی کند.

امنیت حاکم در افغانستان به قدری قابل ستایش است که بسیاری از سران غربی نیز با تلخی کامل این شرب را نوشیده اند و به این واقعیت معترف شده اند.
در حقیقت کشور افغانستان با روی کار آمدن نظام یک دست و اسلامی (امارت اسلامی افغانستان) در رتبه امن ترین کشورهای منطقه محسوب می گردد.

امنیت حاکم در افغانستان در بسیاری از کشورهای منطقه یافت نمی شود، هر فرد و هر شهروند این سرزمین با آرامش کامل شب را صبح نموده و صبح را در کار و زندگی خود سپری می نماید.

امنیتی که در کمتر کشور همسایه مشاهده می شود، امنیتی که همگانی است و هیچ قشری از آن محروم نیست و شایستگی امنیت در افغانستان این ویژگی را نیز با خود به همراه دارد که امنیت این سرزمین برای یک قشر خاص و یک کتله بخصوصی نیست و همگان را با هر قوم و تباری که باشند در بر می گیرد.

گردشگرانی که به این سرزمین و برای مشاهده نمودن این وطن داخل می شوند، در ابتدا با دلهره کاملی و با تردید بسیاری قدم به این سرزمین می گذارند ولی با سپری نمودن چند روزی دل کندن این زیبایی و امنیت و صفای طبیعت برای شان مشکل می شود.

این ادعا نه این که بی دلیل باشد، بلکه می توانید برای دلیل بر این ادعا صفحات مجازی و گزارشات کتبی این دسته از گردشگرانی که در این وطن قدم گذاشته اند را بررسی کنید.
خود مشاهده می کنید که به چه میزانی از حالت حاکم و نظام امن گستر به چه میزانی راضی بوده و این امنیت عمومی را چگونه تحسین می کنند.

ابو صارم
Exit mobile version