بیزاری از تکفیریون امروزی!

عبدالله مسلم

خوارج در مجموع آن تندروانی هستند که در عقیده، برداشت و رفتار خود کاملا گمراه اند، آنان بدون اینکه به نصوص بشارت دهنده و آسانگیرندهء شریعت اسلامی توجه داشته باشند؛ در اخذ نصوص وعید و عذاب افراط و سختگیری بی مورد مینمایند، با این برداشت باطل و عقیده پوچ خود فتوا های گمراه کننده صادر مینمایند و در قتل و کشتار ناحق مسلمانان جستجوی جنت را میکنند!

به همین سبب است که رسول الله صلی الله علیه و سلم آنان را موافق حال شان بهترین تشبیه نموده است چنانچه میفرماید: (إنهم کلاب أهلِ النَّارِ يَقْتُلُونَ أَهْلَ الإِسْلامِ, وَيَدَعُونَ أَهْلَ الشرک والأَوْثَانِ) یعنی: «آنان سک های اهل دوزخ اند، مسلمانان را می کشند و مشرکین و پرستان را رها می کنند».

ما جوانان امت اسلامی را از پیروی راه این جنایتکاران و افراط گرایان که نه دین را میشناسند و نه انسانیت را برحذر می داریم.

لذا دعوت گران به سوی راه الهی و جوانان بیدار جامعهء ما باید هوشیار باشند که دچار روش افراط گرایی و میلان به افکار و عقاید باطل خوارج نشوند. و از جمع امت اسلامی به سبب اخلافاتی که ممکن است در فروعی از فروعات فقهی بوده باشد، دوری نگزینند؛ زیرا همین دوری و جدایی از جماعت حق سبب زوال خوارج ونابودی آنان گردید، که لله الحمد شرمساری آنان درج اوراق زرین تاریخ گردیده است تا عبرتی برای دیگران باشند.

پس ای برادران گرامی ام!

 برما لازم است که تلاش صادقانه و عالمانه نماییم تا همه امت اسلامی را تحت پرچم واحد و جماعتی که پیامبر صلی الله علیه وسلم بر حقانیت بودن و سعادت دارین آن گواهی داده است؛ جمع نماییم.

 چنانچه معاویه  رضی الله عنه میگوید: از رسول الله  صلی الله علیه وسلم شنیدم که فرمودند: «لَا تَزَالُ طَائِفَهٌ مِنْ أُمَّتِی قَائِمَهً بِأَمْرِ اللَّهِ لَا یَضُرُّهُمْ مَنْ خَذَلَهُمْ أَوْ خَالَفَهُمْ حَتَّى یَأْتِیَ أَمْرُ اللَّهِ وَهُمْ ظَاهِرُونَ عَلَى النَّاسِ». ترجمه: «همیشه گروهی از امت من دستور الله  جل جلاله را بر پا می‌دارند و نومیدکنندگان و مخالفان، به ایشان زیانی (دینی و ایمانی) نمی رسانند و تا دستور الله  جل جلاله صادر شود، بر همین روش استوار ‌اند».

پس برادران مسلمانم!

از نزدیکی با این گروه تکفیریونی که بدون از فتنه و شر اندازی میان مسلمانان و قتل مومنین و مجاهدین کاری دیگری ندارند برحذر باشید و از آنان دوری کنید. برادران عزیزم راه اهل سنت والجماعت را بجویید و از روش پیشینیان صالح خود پیروی کنید تا پیروز و رستگار شوید و با رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم راهی جنت گردید.

عبدالله مسلم
Exit mobile version