تبلیغ حضور داعش در افغانستان برای چیست؟

شهاب الافغانی

امروز نشست خبری کمیسیون امنیتی افغانستان از سوی مولوی محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع ملی و رئیس کمیسیون مذکور ارائه شد که در مورد حضور و فعالیت داعش در افغانستان گفت: “هر گونه ارزیابی، آمار و ارقام اغراق‌آمیزی که در مورد وجود و فعالیت داعش داده می‌شود، بر اساس اطلاعات نادرستی است که قبلاً ذکر کردم”.

با استقرار نظام اسلامی و امنیت عمومی در افغانستان، برخی از کشورها به دلیل منافع شخصی و حساسیت‌هایی که نسبت به نظام اسلامی دارند، با نظام اسلامی مخالفت می‌کنند. عموماً چنین اقداماتی برای اهدافی انجام می‌شود تا کشوری را تحت نفوذ خود درآورد و منافع خود را به دست آورد.

کشورهای غربی برای حضور داعش در افغانستان تلاش‌های رسانه‌ای دارند و به جهانیان نشان می‌دهند که افغانستان کشوری بی‌امن است. آن‌ها برای انتقام گرفتن شکست خود به هر روشی که ممکن باشد برای داعش کمپاین تبلیغاتی به راه می‌اندازند.

مسلمانان ساکن در جغرافیای افغانستان پیرو مذهب حنفی هستند، حضور و نفوذ داعش در جوامع مذهبی امکان پذیر نیست و نمونه‌ای آن مانند آب و آتش است که با هم هرگز جمع نمی‌شود. تاریخ گواه است افغان‌هایی که سابقه‌ی عدم پذیرش عقاید و ایدئالوژی‌های بیگانه‌گان را دارند و در این راه فداکاری‌های بی‌سابقه‌ای از خود نشان داده‌اند، به‌همین‌ روش اندیشه پلید و ​​مفکوره افراط‌آمیز داعش برای افغان‌ها قابل قبول نیست؛ مفکوره‌ای که‌ جز خود کسی را مسلمان نمی‌داند، در افغانستان مردود است.

در حال حاضر نیز غربی‌ها به طور مستقیم و غیرمستقیم تلاش دارند تا حضور داعشی‌های خوارج در افغانستان را ثابت سازند در حالی‌که داعش در افغانستان حضور فیزیکی ندارد و از پا افتاده است اما غرب در میدان رسانه‌ای نیابت داعش را به‌ عهده دارد. اخیراً شورای امنیت نیز فعالیت رسانه‌ای برای داعش را آغاز کرده و حضور داعش در افغانستان را با‌ کمال چشم‌سفیدی ثابت کرده و به شکلی مکارانه‌ی از پروژه خود ابراز ترس کرده است! تمامی ادعاها در مورد وجود و فعالیت داعشی‌های خوارج در افغانستان کذب است و هیچ حقیقتی ندارد.

عبدالله مسلم
Exit mobile version