ترور علماء؛ اوج زبونی خوارج عصر! 

مبارز هروي

رهروان خوارج، این فتنه‌ی عظیم، جبهه ضرار، گروهی که با لباس‌دین، تیشه بر ریشه دین می‌زنند در تمام ادوار تاریخ‌خود جزء بلا و مصیبت چیز دیگری برای امت‌اسلامی به‌ارمغان نیاورده اند.

 

اکثریت پیروان این‌فتنه را طبق فرموده پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌و‌سلم افرادی تشکیل می‌دهند که از دانش و تدبیر دینی تُهی هستند و فهم درست و کاملی از شریعت‌اسلامی ندارند.

 

درنتیجه با فهم و برداشت غلط‌شان از قرآن و سنت، مرتکب جرم و جنایاتی نابخشودنی شدند.

 

جنایاتی که گاها عامه‌امت را هدف قرار می‌دهد و گاهی نیز اندیشمندان و علمای بزرگ آن‌را نشانه می‌گیرد.

 

از آنجایی‌که پیروان این‌گروهک منحرف در میدان استدلال و برهان در برابر علمای راستین امت، عاجز و ناتوان گشته اند، با کمال بزدلی و جبونی همچون نیاکان‌شان دست به‌قتل و کشتارشان زده و ناجوان‌مردانه آنهارا به‌شهادت می‌رسانند.

 

بلی! پرچم‌داران خوارج عصر، در افغانستان نیز به‌زعم‌ این‌که با از بین‌بردن علمای حقانی و ربانی بتوانند مشعل راه‌حق را خاموش نمایند و عوام این‌امت را به‌فریبند، علمای زیادی را به‌شهادت رساندند.

 

علمایی همچون رحیم‌الله حقانی و مجیب‌الرحمن انصاری تقبلهما‌الله، شیرمردانی که هرکدام همچون کوهی درمقابل این فتنه‌گران قدعلم نموده بودند و چهره سیاه این‌بدطینتان را برای همه افشانمودند.

 

آنچه باید این کوته‌نظران بدانند اینست که همانقدرکه زندگی این‌علماء چراغی برای روشنگری راه‌امت بود یقینا شهادت‌شان نیز به‌همان اندازه هدایتگر مسیر این‌امت است.

 

شاید آنها با از بین بردن علماء، صدای‌شان را خاموش کرده باشند اما لله‌الحمد هزاران عالم و اندیشمند دیگر از مدارس و مجالس این‌علماء فارغ گردیده اند و هرکدام‌شان در مقابل این‌خوارج به مثابه زهریست که به‌زودی این فتنه ایمان‌سوز را خاموش خواهد نمود ان‌شاء‌الله.

ابو صارم
Exit mobile version