تعامل داعش و رهنمودهای قرآن کریم در مورد مسلمانان جهان

م. عبدالبر موحد

 

خداوند متعال در جاهای متعددی از قرآن کریم مسلمانان را به «أنفس» تعبیر نموده است؛ یعنی هر مسلمانی وجود مسلمان دیگری است چنانچه پروردگار می‌فرماید:

۱_«و لاتلمزوا أنفسکم»

ترجمه: از خودتان (یعنی برادران مسلمان خود) عیب‌جویی نکنید.‌‌

 

۲_«و لاتقتلوا أنفسکم»

ترجمه: خودتان (یعنی برادران مسلمان خود) را نکشید.

 

۳_«لولا اذ سمعتموه ظن المؤمنون والمؤمنات بأنفسهم خیراً»

ترجمه: چرا زمانی که‌ تهمت را شنیدید مردان و زنان مؤمن در خود (یعنی به یک‌دیگر) گمان نیک نکردند؟‌.

 

۴_«و لاتخرجون أنفسكم من دياركم»

ترجمه: شما خود تان (یعنی برادران مسلمان‌ خود را) از قریه‌های تان‌ بیرون نکنید.

 

تعلیم اسلام این‌ست که هر عملی را برای برادر مسلمان طوری فرض کنید که گویا با خودتان صورت می‌گیرد و قاعده نیز‌ همین گونه است که “کما تدین تدان”.

 

اگر به راه‌ و روش خوارج امروز بنگريم صد‌ در صد در مخالفت با اصول مذکور اسلام سیر می‌کنند؛ هیچ مسلمانی را به‌‌‌ چشم برادر یا نفس خود نمی‌نگرد بلکه او را مرتد و بیگانه می‌داند از همین‌رو نفس، مال و ناموس را حلال می‌داند.

 

زعم باطل شان این‌ست که فقط ما مسلمانیم و گروه ما وجود ماست، مسلمانی فراتر از ما اصلاً وجود ندارد پس چگونه می‌توانیم آن را من‌حیث وجود خود بدانیم؟

 

اسلام روی زمین را فقط در ۰.۰۱ درصد منحصر دانسته و آن را از ۹۹.۹۹ درصد مسلمانان باقی‌مانده نفی می‌کند. به این می‌گویند عدالت!!!

 

مسلمانان جهان که مرتکب کفر بوّاح نشده‌اند پس چرا تکفیرشان می‌کنند؟ یک عامل این‌ست که خوارج، مسلمان را به سبب ارتکاب گناه کبیره نیز تکفیر می‌کنند و دلیل دیگر این‌ست که بر نقش قدم آباء و‌ اجداد خود قدم گذاشته و قانون خارجی «اذا کفر الراعی کفرت الرعیة» را پیروی می‌کنند؛ یعنی اگر راعی و حاکم (طبق زعم باطل آن‌ها) کافر شود رعیت خود به خود کافر می‌شود. العیاذ بالله! به همین دلیل در هر مسجد، خانقاه، بازار و روستاها انفجار‌ و حمله می‌کنند و خون مسلمانان را به ناحق می‌ریزند.

خداوند امت اسلامی را از شر آن‌ها برای همیشه حفظ کند.

ابو صارم
Exit mobile version