تعیین جایزه ده‌میلیون دالری؛ کارزار جدید آمریکا برای تبلیغات داعش! 

مبارز هروی

دولت آمریکا با نیرنگ و فریبی جدید بعد از فتح افغانستان تاکنون، دائما درپی این است تا از کاه، کوه بسازد و داعش‌خراسان را برخلاف واقعیت، برای جهان تهدید بزرگ معرفی نماید.

 

حال‌آنکه وجود افراد داعش‌خراسان در خاک افغانستان در حد یک تبلیغات است و وجود خارجی ندارد.

 

آمریکای طاغوت در آخرین مورد نیز در راستای کمپاین برای داعش سنگ تمام گذاشت و مدتی‌قبل اعلان نمود برای اطلاعاتی که باعث ازبین بردن شبکه مالی داعش شود، ده میلیون دالر جایزه گذاشته است.

 

جالب این‌جاست که در همین اطلاعیه آمده است که داعش از استخراج منابع طبیعی چون معدن تالک در ننگرهار، دریافت هدایای مالی از افراد محلی، مالیات، اخاذی از مردم و کسب وکارهای محلی و بهره جستن از فروش تنباکو در افغانستان منابع مالی‌اش را تامین می‌کند.

 

ادعای مضحک و کاذبی‌که هر صاحب عقل و خردی بر پوشالی بودن آن یقین کامل دارد.

 

چطور ممکن است داعشی‌که حتی یک وجب از خاک افغانستان را در اختیار ندارد بتواند معدن استخراج کند، از مردم و کسب و کارهای محلی اخاذی نماید و یا تنباکو بفروشد؟

 

اما آنجا که میگوید هدایای مالی از افراد محلی، باید گفت که آمریکا با بیان این جملات، سعی بر این دارد تا گروهک منفور خوارج را در میان جامعه افغانی محبوب معرفی نمیاد و غیرمستقیم می‌گوید که مردم نیز با این‌گروه همکاری می‌کنند.

 

ادعایی که تهمتی بیش نیست و تمام دنیا بر نفرت و انزجار ملت افغانستان از این جبهه ضرار شاهد و گواه اند.

 

به‌راستی اگر هدف آمریکا از این کارها تضعیف داعش است، چرا در زمانی‌که نیروهایش در افغانستان حضور داشتند و داعش نیز بر مناطقی سیطره داشت، آن‌را ازبین نبرد؟

 

چرا در آن‌زمان برای منهدم نمودن شبکه مالی داعش اقدام نکرد و همچین جایزه‌هایی تعیین ننمود؟

 

مگر غیر از این است که آمریکا می‌خواهد با بزرگ نمائی داعش، کشورهای اروپایی و همسایگان افغانستان را بفریبد و آن‌ها را از به‌رسمیت شناختن امارت اسلامی برحذر دارد؟!

 

اما آنچه برای همه نمایان است، این است که ریشه داعش در افغانستان خشکانده شده و تمام دسیسه‌های شوم‌شان نیز با شکست مواجه شده است و هرچند که آمریکا برای این فتنه خاموش شده تبلیغات نماید و آوازه‌اش را بالا ببرد بازهم همسایگان افغانستان و دیگر ممالک دنیا حقیقت جاری در این پهنا را دیده و از روی چشم‌دید خود با امارت اسلامی تعامل می‌کنند.

ابو صارم
Exit mobile version