جنازه‌های مسلمانان در فلسطین و غفلت جهان عرب / بخش دوم

محمد ابراهیم مخلص

روزگاری عرب‌های قدیم چنان قدرت و شوکت داشتند که در هیچ کشوری از جهان یافت نمی‌شد، صحابی قوی و شجاع به نام ضرار بن الازور وقتی به میدان جنگ می‌رفت لباس‌هایش را در می‌آورد که شاید دشمنان دین مبارك اسلام بگویند از ترس شمشیر، نیزه و خنجر زیر لباسش زره پوشیده است. وقتی نبرد شروع می‌شد صفوف دشمنان را می‌شکافت هیچ كس نمی‌توانست جلویش بیاید.

عمر بن خطاب رضی‌الله‌عنه وقتی خواست هجرت کند دو رکعت نماز در حرم شریف خواند سپس نزد سران مشرکین که در کنار بیت الله شریف نشسته بودند رفت و به آنها گفت: به من نگاه کنید. عمر بن خطاب هستم و به سوی مدینه می‌روم، اگر کسی از شما می‌خواهد سوگواری کند پشت سر من با تپه روبرو بیاید، سران مشرکین باهم نجوی نموده و گفتند؛ بگذارید که از دست این نفر بی‌غم شویم او که بزرگ‌ترین دردسر ما است، به‌دلیل ترس حتی مشرکی دنبالش نرفت و عمر رضی‌الله‌عنه آشکارا هجرت کرد و سایر اصحاب بنابر احتیاط مخفیانه هجرت کردند.

در تاریخ آمده است که صلیبیان در جنگ‌های صلیبی می‌گفتند: کماندوهای صلاح الدین ایوبی آن‌قدر خطرناک هستند که حتی مرگ هم از آنها می‌ترسد.

مثنی بن حارث یک چریک مسلمان و مجاهد گوریلا بود که در امپراتوری کسری، کفار و یهود فرزندان خود را به نام او شب می‌خوابانند. او چند دوست محدود داشت که خواب راحت را از تمام‌ کسری ربوده بود.

محمد بن قاسم غازی جوانی بود که هندوها او را دیوتا می‌نامیدند در سن یازده سالگی به سند حمله کرد و خواهران اسیر مسلمان را از اسارت و زندان راجه‌گان آزاد کرد.

یک کودک فلسطینی در حالی که گریه می‌کند می‌گوید: ما روزانه ۱۰ نماز می‌خوانیم؛ ۵ نماز فرضی و ۵ نماز دیگر برای جنازه. زنان و کودکان ملت مظلوم و بی‌پناه فلسطین به شهادت می‌رسند، در میان آن‌ها یک خواهر مسلمان فلسطینی به اعراب کنونی فریاد زد که فرزندان ما کشته می‌شوند و از عزت شما دفاع می‌کنند اما شما در عیاشی خود در خواب غفلت خوابیده‌اید.

اگر ما و شما فکر کنیم در کل جهان ۲۵ بیست و پنج کشور عربی و ۵۶ پنجاه و شش کشورهای اسلامی دیگر و همچنین (۲۰۰۰) دو هزار میلیون نفوس با میلیون‌ها پرسونل نظامی، توپ، تانک، هواپیما، اتم و‌ … و … در وجود همه این کشورها و امکانات بازهم اسرائیل که در میان کشورهای اسلامی قرار دارد، آن‌قدر پاهای خود را دراز کرده است که شهر کوچک غزه فقط از سوی (۵) پنج میلیون یهودی و کافر در آتش می‌سوزد.

ای جوانان شریف و شجاع امت اسلامی!

اسلام به ما نمی‌آموزد که فقط از خود محافظت کنید، بلکه اسلام به ما می‌گوید وقتی اسلام و قرآن در خطر است از سر، مال، فرزندان، نظام و کشور باید بگذریم و از اسلام، شعائر آن‌ و امت اسلامی دفاع کنیم که بهترین نمونه آن کارنامه تاریخی لوی ملاصاحب بود که تمام نظام را به خاطر یک عرب مجاهد در معرض خطر قرار داد اما نپذیرفت او را به کفار و یهود تحویل دهد. از سال ۱۹۴۸ چون یهودیان غاصب نزدیک به یک میلیون مسلمان را از قریه‌ها و شهرهای خود به غزه تبعید کردند فاز اول نکبت عربی شروع شد حالا که حتی در غزه نیز گذاشته نمی‌شوند و اخراج جبری یک میلیون مسلمان از شمال غزه فاز دوم نکبت می‌باشد. ای مسلمانان کشورهای اسلامی! از خواب غفلت بیدار شوید، اگر هیچ کاری دیگر در توان تان نیست کمک معنوی (دعا) و همکاری با مجاهدین فلسطینی را اعلان نمائید و از صمیم قلب به درگاه خداوند جل جلاله دعا کنید که خداوند آن‌ها را بر اسرائیل پیروزی دهد. ان‌شاء الله

عبدالله مسلم
Exit mobile version