جهاد همانند گذشته ادامه دارد!

نویسنده: ابن احمد مرادزهی

در گذشته، توجه بیشتر ما در جنگ، کمین و بمب‌گذاری زیر راه اشغالگران و غلامان‌شان بود؛ اما حالا چی.

بله، هنوز هم جهاد ادامه دارد؛ هنوز هم {مَا اغْبَرَّتْ قَدَمَا عَبْدٍ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَتَمَسَّهُ النَّارُ} دوام دارد و احادیثی چون {ثُمَّ أُحْيَا، ثُمَّ أُقْتَلُ، ثُمَّ أُحْيَا} هنوز هم مصداقیت دارد و آیاتی چون {فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا} شرط‌بودنش در این راه، حق است.

تمامی فعالیت‌های استخباراتی دشمنان دیروز، هم‌اکنون نیز به ایجاد جنگ‌های داخلی، تفرقه‌افکنی، بمب‌گذاری توسط عوامل مزدور و غیره با شدت بیشتری ادامه دارد.

همان‌گونه که أمیرالمؤمنین -حفظه‌الله- گفته بودند آن‌ها نمی‌گذارند تا ما قانون خدا را اجرا کنیم و ما نیز نمی‌خواهیم تا قانون آن‌ها را بپذیریم؛ لذا جنگ ما هنوز هم کما فی السابق؛ اما با پیچیدگی بیشتری ادامه دارد.

عوامل داعشی یا باغی‌های فراری، فقط یک بهانه اند؛ در حقیقت، جنگ ما ادامهٔ همان جنگی است که بیست سال دوام داشت؛ اما حالا بعضی از بدخواهان اطراف ما نیز به صف آن‌ها اضافه شده‌اند و سهولت‌ها را برای اجرای برنامه‌های آنان فراهم می‌کنند و به‌نوعی، راضی به قائم‌شدن «امارت اسلامی» به‌عنوان یک «حکومت مقتدر و مستقل» در افغانستان نیستند.

پس آگاه باشیم! نیروهای مجاهدی که تمام عمر خود را مصرف کردند تا این پیروزی را رقم بزنند، حالا نیز، جدا از این که خود آماده‌اند، بلکه نیروهای جوان جدید را نیز از تجربیات خود باخبر سازند و برنامه‌های پنهان دشمنان دور و نزدیک را برای آن‌ها شرح داده و جبهه‌های استخباراتی، دفاعی و امنیتی خود را قوی و قوی‌تر بسازند.

همان‌گونه که جهاد در برابر اشغال فرض بود، حالا نیز جهاد در برابر شروفساد، عوامل و بازیگران مزدور آن‌ها، کما فی السابق از وظایف شرعی ماست و اگر خدای‌ناکرده کوتاهی بکنیم، باز در روز قیامت در برابر چشمان شهدا چه جوابی خواهیم داشت!

جهاد ما امروزه رنگ و روی دیگری گرفته است. جهاد، همان جهاد است؛ اما با پیچیدگی و نوعیت‌هایی دیگر….!

جهاد با نوع کشف محل اختفای دشمن، حمله‌های برق‌آسا بر لانه‌های شوم آن‌ها و به‌هم‌ریختن برنامه‌های آشوب و فسادشان؛

جهاد با نوع نگهداشتن مرزهای کشور از نفوذ عوامل بیرونی؛

جهاد با نوع احتیاط و بیداری کامل در محل ایست‌وبازرسی‌ها در نقاط مختلف شهرها؛

خلاصه اینکه در هر شعبه‌ای که هستیم بیدارگرانه و با صداقت کامل کار کنیم و به فکر توسعهٔ همه‌جانبهٔ این سرزمین اسلامی باشیم.

در هر لحظه و در هر سنگری آمادهٔ دفاع از «حکومت اسلامی» خود باشیم؛ حکومتی که هزاران شهید و قربانی به‌خاطرش داده‌ایم.

اگر با مسلسل و کلاشینکوف باشد یا با قلم، با زبان، با ترتیبات استخباراتی و هر نوع ممکن، از کیان امارت اسلامی دفاع کنیم و سینه را در برابر هر تیری سپر قرار بدهیم.

شهادت آرمان دوم ما بعد از قائم‌شدن امارت اسلامی بوده و است؛ به دنبال شهادت هر دری را بزنیم؛ زیرا سایهٔ شهادت پر از رحمت‌های بی‌کران الهی -عزوجل- است. {وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا} و بعضی دیگر از آنان، در انتظار اند و راه خود را تغییر ندادند!

عبدالله مسلم
Exit mobile version