جهان شکست‌خورده و کمپ‌نشینان امیدوار

احمد منصور

سقوط و شکست‌های پیاپی مستکبرین در قرن معاصر، در پیکر بی‌روح آرزوهای محصورین؛ به‌ویژه امت محمدی جان تازه‌ای دمید، عزم بازگشت به عزت گذشته‌اش را تقویت و یاری خداوند را یقینی کرد، فرار ننگین آمریکا پس از شکست انگلیس و روسیه و توافق دوحه برای‌شان شرم ابدی است، ملتی که آن‌ها را شکست داده است گرچه از لحاظ مادی ضعیف می‌باشد اما از لحاظ معنویت زیبنده اسم “ملت مستغنی و تاریخ‌ساز” است که این اسم، حق مسلّم شان می‌باشد.

دشمن پس از شکست، تلاش‌های بی‌پایانی برای انتقام‌گیری، هدف‌گذاری اهداف و رسیدن به آرزوهای خود را انجام داد؛ از ورود فشارهای متعددی کار گرفت، تحریم‌ها را اعمال نمود و تمام ابزارهای جنگ فکری را استفاده کرد اما بی‌نتیجه ثابت شدند، تقدیر خداوند بر خلاف تدبیرشان طوری رقم خورده بود که تمام قدرت‌های معاصر را در چنان نقاط جهان مشغول کند که رهایی از آن به زمان کافی نیاز دارد و تا آن زمان، کاروان مقدس به مقصد خود نزدیک یا رسیده خواهد بود‌.

با توجه به وضعیت عده‌ای خنده‌ام می‌گیرد؛ خود را عاقل می‌پندارند اما غافل از این‌که جهالت و سادگی بر آن‌ها خاتمه یافته است. سخن با دیدن وضعیت محافظین دیروزی غرب و کمپ‌نشینان‌ امروزی به ذهنم‌ خطور نمود، به آرزوی زنده‌شدن مرده‌گان نشسته اند! تصور می‌کنند شاید با بدرقه یک تکنالوژی دیگری افغانستان را اشغال کنند اما حوض‌های بزرگ سریش و زنجیرهای دور و برش را نمی‌بینند، اوکراین، فلسطین و یمن امیدهای ساکنان کمپ‌ها را دفن کرده و رویاهای بازگشت آن‌ها را شیطانی تعبیر می‌کند.

به ساکنان کمپ می‌گویم: بهتر است دست از فریب‌دادن به خود بردارید، افغانستان یک کشور اسلامی است، فکر پذیرش یا فروش آن را تا فقط در دائره خیال محدود کنید، شما شرقیان‌ و غربیان را دعوت‌ کردید اما نه موقف کشور تبدیل شد و نه در برابر تکنالوژی سر خم نمود، امیدواری بیشتر از جهان شما را به سرحد بی‌عزتی می‌رساند، باداران ۲۰ ساله‌ی شما انواع سلاح‌های مرگ‌بار آوردند و به ما هیچ رحمی نکردند اما ثابت قدمی ما در این‌جا به سادگی تعبیر می‌شد؛ این‌ست سادگی ما به پیروزی رسید، چه کسی در وضعیت فعلی باقی مانده‌ است که‌ خود را به آغوش وی بیاندازید؟ و یا ملت علف نخورده است که سابقه‌ سیاه شما را فراموش کند. پس از این شکست، فشار به عنوان آله استفاده می‌شود اما منبع اعتماد هیچ قدرتی نیست، توافق دوحه را معمولی نبینید، ملا با توافق مذکور تمام دنیا را بسته است، اگر جهان جبهه‌ها را علیه ما فعال کند ما هم از مخالفان آن‌ها حمایت می‌کنیم، حق افغانستان در آن‌‌ زمان همین است.

عبدالله مسلم
Exit mobile version