حمله مسکو و مراکز جدید داعش


نعمان هروی

قفقاز در سال ۱۳۹۴ به عنوان یک ولایت در تشکیلات داعش اعلام و به مکتب یا دفتر الفاروق داعش مروبط شد. ولایت‌های روسیه، گرجستان، آذربایجان، چچن و داغستان در تشکیلات داعش وابسته به دفتر الفاروق و مربوط به ولایت قفقاز می‌باشند.

هنوز معلوم نیست عملیاتی که در مسکو انجام شده است کدام مکتب و ولایت داعش مسئولیت آن را بر عهده می‌گیرد؛ قفقاز یا خراسان؟ و همچنین ثابت نیست که داعش واقعاً این کار را انجام داده است یا نه؟ و اگر داعش انجام داده باشد آیا داعش واقعی بوده یا داعش مصنوعی؟

داعشی‌های مصنوعی آن دسته از داعشی‌هایی هستند که توسط سازمان‌های استخباراتی برخی از کشورها تشکیل می‌شوند، با داعش واقعی ارتباط داده می‌شوند و به دستور داعشی‌های اصلی فعالیت می‌کنند تا اعتمادشان را جلب کنند، هدف از ایجاد تشکیلات داعش مصنوعی این‌ست که علیه رقبای کشورهای مذکور استفاده شوند و مسئولیت را داعشی‌های اصلی به عهده بگیرند‌.

اما چهار‌ تن از مهاجمان حمله مسکو که تا هنوز شناسایی شده‌اند، شهروند تاجیکستانی معرفی می‌شوند، کشور تاجیکستان در حال حاضر به دستگاه عیار مزایل‌های خطرناک مبدل شده است که دکمه‌اش در دست داعش و پروژه‌های حامی داعش می‌باشد و هرگاه بخواهند می‌توانند پایتخت کشورهای مهم جهان را از اینجا هدف قرار داده و یک قتل عام بزرگ انسانی ایجاد کنند.

شاخه خراسان داعش نیز پس از شکست در افغانستان، اکنون مراکزی در کشورهای همسایه‌ی افغانستان ایجاد کرده‌ است که انواع امکانات را در اختیار دارد و از همین کشورها در حال برنامه‌ریزی برای حملات در افغانستان، منطقه و سایر نقاط جهان می‌باشد. حمله در قندهار، روز پنج‌شنبه گذشته یک نمونه واضح می‌باشد.

آن‌عده از کشورهای جهان که در اوج تکنالوژی قرار دارند و تکنالوژی ارتباطی بین انسان‌ها را تحت کنترول و نظارت کامل خود دارد؛ فقط کلیات در مورد اینگونه حملات را در مدت‌زمان بسیار کوتاه به بقیه دنیا ارائه می‌دهد، عوامل مذکور همه عواملی می‌باشند که باعث حملات خونینی مانند حمله مسکو قرار می‌گیرد. این نوع حملات داعش، نه برای اسلام است و نه برای مسلمانان، بلکه هدف چنین حملاتی اجرای فرمایشات حامیان پروژه داعش به شکل غیر مستقیم می‌باشد، فرمایشاتی که برای شکست دادن رقبای خود ارائه می‌دهند.

اگر جهان به مراکز تولید نیروی انسانی داعش در همسایگی افغانستان قرار دارند، توجه نکند و به بی‌تفاوتی خود ادامه دهد، ممکن است جهان در آینده نزدیک شاهد حملات خونین بیشتری مانند مسکو باشد و طعم تلخ آن را بچشد.

عبدالله مسلم
Exit mobile version