حکومت پاکستان چرا در بی‌ثبات ساختن افغانستان به داعش کمک می‌کند؟

نویسنده: ابو احمد

سیاست دولت پاکستان این است که به‌خاطر مسئله‌ی خط دیورند در افغانستان یک حکومت قوی را نمی‌خواهد، لازم به ذکر است که در آن سوی خط دیورند پشتون‌ها بیشتر از افغانستان سکونت دارند، پاکستان می‌خواهد حکومت افغانستان ضعیف و غلام باشد زیرا به نظر آنها افغانستان قوی، تهدیدی به آن سوی خط دیورند خواهد بود و در آن‌جا مردم علیه ظلم و ستم حکومت پاکستان قیام خواهند کرد.

پاکستان در جنگ آمریکا علیه تروریزم شرکت نمود و از سربازان آمریکایی در کشتن، دستگیر نمودن و تحویل دادن افغان‌ها در خاک‌ پاکستان حمایت نموده و همچنان حامی لوژستیکی اشغال‌گران آمریکایی در افغانستان شد.

سپس پاکستان با کمک آمریکا به داعشی‌های خوارج در افغانستان همکاری کرد و آن‌ها را از نظر مالی تمویل نمود تا مقاومت طالبان در برابر اشغالگران آمریکایی را تضعیف نماید.

پس از شکست آمریکا، افغانستان به یک کشور آزاد مبدل گشت که دولت پاکستان آن را دوست ندارد، به‌همین دلیل پس از خروج نیروهای اشغالگر، پاکستان جهت بی‌ثبات ساختن افغانستان مستقل؛ گروه داعش را کمک مالی نموده و حمایت لوژستیکی خود از آن‌ها را شروع کرد.

بر اساس اطلاعات یوناما، دفتر معاونیت سازمان ملل متحد در افغانستان از ۱۵ اگست ۲۰۲۱ تا ۳۱ می ۲۰۲۳، بیش از ۳۷۷۴ غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند. این‌که گزارش چقدر صحت دارد فعلاً به‌جای خودش محفوظ؛ اما به‌طور عموم پس از حاکمیت امارت اسلامی در افغانستان، سه چهارم تلفات در مناطق پرجمعیت از جمله عبادت‌گاه‌ها، مدارس و بازارها به دلیل حملات انتحاری رخ داده است، تمام تلفات از حملات داعش سرچشمه می‌گیرند زیرا آنها و رئیس‌شان در راولپندی یک افغانستان آزاد، قوی و توسعه‌یافته را دوست ندارند.

بیشتر مهاجمان انتحاری داعش در افغانستان از پاکستان و تاجیکستان وارد شده‌اند، امارت اسلامی افغانستان حدود ۲۰ تن اعضای داعشی‌های خوارج را به شمول زنان که از پاکستان آمده بودند، دستگیر کرده است.

امارت اسلامی افغانستان با نصرت خداوند متعال و همکاری ملت افغانستان ابرقدرت آمریکا را با موفقیت شکست داد. به‌همین شکل ما با یاری خداوند متعال و همکاری مردم خود بر فریب و برنامه‌های شیطانی برخی از ادارات استخباراتی کشورهای همسایه نیز پیروز خواهیم شد. ان‌شاء الله

عبدالله مسلم
Exit mobile version