خاک افغانستان هرگز علیه دیگران استفاده نخواهد شد

قلب الاسد الافغانی

 برخی از همسایه‌گان یا کشورهای دیگر هر از گاهی امارت اسلامی افغانستان را متهم می‌کنند که از خاک افغانستان علیه آن‌ها استفاده شده و خطری از جانب افغانستان برای آن‌ها وجود دارد اما همه این صحبت‌ها بی‌اساس و تبلیغاتی از طرف آن‌هاست.

همسایه‌گان فکر می‌کنند که افغان‌ها در قبال اعمال غیر انسانی آن‌ها از آن‌ها انتقام خواهند گرفت و به همین منظور خاک خود را علیه آن‌ها استفاده می‌کنند‌، این فکر را از این‌رو می‌کنند که اگر به گرگ جایی در حجره داده شود؛  از ترس انتقام بز بازهم خوابش نمی‌برد، اما ما خاک خود را علیه آن‌ها از این‌رو استفاده نمی‌کنیم که اکنون دارای یک نظام قوی هستیم، پس چه نیازی است که ما سرزمین خود را مانند افراد ضعیف به میدان جنگ تبدیل کرده و افغانستان را به پایگاه جنگ مبدل سازیم.

در این‌ مورد مولوی محمد یعقوب مجاهد، وزیر محترم دفاع افغانستان در کنفرانس امنیتی به سخنرانی پرداخت و گفت: ما بر تعهدی که در توافق‌نامه پایان اشغال در دوحه صورت گرفت که‌ عدم استفاده از خاک افغانستان توسط امارت اسلامی علیه دیگران بود؛ استوار ایستاده‌ایم، هرگز به کسی اجازه نمی‌دهیم که از خاک افغانستان علیه دیگران استفاده کند و نه به کسی اجازه می‌دهیم که از اجبار افغان‌ها و جوانان افغان علیه دیگران استفاده کند، در این مورد تمام تدابیر احتیاطی گرفته شده‌اند، ما قصد تجاوز به کسی را نداریم و تجاوز کسی را نمی‌پذیریم.

در اینجا می‌خواهم به نکته‌ای اشاره کنم و آن این‌ست که تلاش‌هایی از سوی برخی از طرف‌های مغرض داخلی و خارجی برای ایجاد نگرانی از افغانستان در منطقه صورت می‌گیرد، این حلقه‌های مخرب اطلاعات نادرست تولید می‌کنند و از طریق کانال‌های مختلف به جهات مختلف ارسال می‌کنند؛ آن‌ها می‌خواهند از این طریق به امتیازات سیاسی و مادی و اهداف شوم خود دست یابند.

ما این زنجیره تولید اطلاعات نادرست را به خوبی می‌شناسیم؛متأسفانه سازمان ملل و به ویژه شورای امنیت طعمه این گزارش‌های دروغین شده‌ است، بنابر این کشورهای منطقه و جهان نباید چنین گزارش‌های نادرستی را در مورد وضعیت افغانستان باور کنند. راه‌های تفاهم ما برای همه‌گان باز اند و آن‌ها می‌توانند در مورد هر نوع نگرانی اطمئنان حاصل کنند.

عبدالله مسلم
Exit mobile version