خدمات داعش به جهان اسلام / بخش اول

طاهر احرار

عراق:

آمریکا در سال ۲۰۰۳ به بهانه‌ی این‌که عراق سلاح‌های کشتار دست‌جمعی را دارد به این کشور حمله کرد اما بعداً مشخص گردید که چنین اسلحه‌ای در عراق وجود ندارد، بنابر این آمریکا توجه مردم را تغییر داد که خواهان ایجاد یک حکومت دموکراتیک به جای رژیم دیکتاتوری صدام حسین هستند‌.

با گذشت زمان آرامش نسبی برقرار شد اما خواسته مردم این بود که آمریکایی‌ها از عراق خارج شوند، گرچه این خواسته باعث خشونت شد اما باز هم سربازان آمریکایی کشور را ترک کردند، آمریکا جهت بازگشت مجدد خود اختلافات سنی و شیعه را به‌میان آورده و داعش را ایجاد کرد که بار دیگر فرصت خوبی برای حضور نظامی آمریکا برابر شد.                                                

داعش:

داعش در ابتداء به‌سرعت گسترش پیدا می‌کرد تا اینکه به یک سازمان جهانی تبدیل شد؛ مطبوعات بین‌المللی و غربی تبلیغات خود را به‌نفع داعش شروع نمودند، سرخط داغ اخبار و موضوع مجلس همه‌گان داعش بود، کمک‌های دالری آمریکا و ظلم و ستم داعش نیز شهرت بیشتری به آن‌ها داد.

یک مرکز مطالعات جنگ در آمریکا که جنگ‌های جهان را تحلیل و بررسی می‌نماید جنگ داعش در عراق را اینگونه تجزیه کرده است: آمریکا (2،000،000) عراقی را به بهانه جنگ با داعش معلول یا کشته است، (42%) انبارهای نفت عراق بمباران و سوزانده شد، (50%) خودروهای ارتش عراق منهدم شد، تقریبا (٪85) سلاح فوج عراق تخریب یا استعمال شدند، تعمیرات نظامی عراق (۸۰ درصد) و خانه‌های مردم عادی (۵۴ درصد) به همین بهانه ویران یا آسیب دیدند.

به مسلمانان عراق به‌ویژه اهل سنت تنها به بهانه مبارزه با داعش (6) میلیارد دالر خسارت و ضرر رسیده است، این ضرر مالی و جانی خلافت کاذب برای مردم عراق بود، اینکه خودشان با مردم عراق چه کردند؟ در بخش دوم به بررسی آن خواهیم پرداخت….

 ادامه دارد…

عبدالله مسلم
Exit mobile version