خطرات تفکر خوارج دیروز و داعش امروز به عنوان نمونه

بخش دوم

✍️نویسنده: عبیدالله عابد

نفوذ غلات در تنفیذ تکفیر مخالفان، برطیف معتدل تر جماعت داعشی نیز تاثیر داشته است. افرادی مانند ابومصعب تونسی و امثال او بودند که در اوایل فتنه، اقدام به تکفیر دیگر جماعت های جهادی از جمله القاعده و.. . کردند. و همین حکم غلات تکفیری تاثیر بر رأی خود جماعت داعش نیز گذاشت. چرا نگذارد در حالی که بیشتر آنان از غلات تکفیری بودند. و با گذر زمان تکفیر مخالفان عادی و طبیعی جلوه نمود. در حالیکه تکفیر آن مخالفان یا با مآلات بود یا با شبهات یا با لوازم قول بود که آن مخالفان اکثرا دارای یک نوع تاویلی بودند.

تکفیر علی التعیین رأی دهندگان و…. از نوع تکفیر معذب علیه،از اشد غلوهای غالیان نفوذی تکفیری در جماعت بغدادی بوده و هست، در حالی که مخالف با عقیده ابوعمر بغدادی و ابومصعب زرقاوی و قریب به اتفاق تمام علمای مجاهدین معاصر است.

تکفیر  سیاسی شیعه نیز به موارد فوق اضافه میشود. کسانی که دم از اعتدال ورعایت شروط و موانع تکفیر میزنند و بر روی کاغذ حرفهای زیبا میزنند اما در عمل به آن عمل نمی کنند، یکی از اشتباهاتشان تکفیر علی التعیین هر آن کسی که اسمش  شیعه امامیه است می باشد. که بدون شک چنین تکفیر به عمومیتی مخالف منهج سلف صالح میباشد. و یکی از اشتباهاتی که شیخ تر کی بنعلی مرتکب شد این بودکه قبلا در تکفیر شیعه امامیه بر رأی صواب و درست بود اما بعد از وارد شدن به جماعت تکفیری بغدادی در این غلو در تکفیر واقع شد .

 غلات نفوذی در دولت نام نهاد اسلامی داعشی،  حتی طیف معتدل تر دوله را نیز تکفیر میکنند ،و به گمان شما این افراد که جز فکر خودشان را قبول ندارند چگونه میتوانند برا ی تمام امت، امامت کنند؟ مسلماه!! اگر شمشیر آنان قدرت یابد در زمین فساد خواهند کرد و تر وخشک مسلمانان را به قتل خواهند رساند.

 برای همین است که آنها جزو خوارج اند اگرچه هم سرشان تراشیده نباشد و اگرچه هم مردم را با گناه کبیره ای مانند دزدی تکفیر نکنند. به جایش و در عوض آن مردم را با گناهان کبیره عقیدتی تکفیر میکنند و حقیقت آنان همین است که (( یقتلون أهل الإسلام ویدعو ن اهل الأوثان)) اهل اسلام را می کشند و اهل بت و بت پرستان را رها میکنند.

 تقویت شدن این طیف غالی تکفیری و افراطی آرزو و خواسته کفّار است چون به عنوان عنصری بدون مزد در راستای اهداف آنان کار می کنند بدون اینکه متوجه شده باشند .

 کفّار یهود و نصاری و سیکولرها میخواهند که مسلمانان را بکشند و در تفرقه و اختلاف باشند، در حالیکه گروهی هست که همین کار را برایشان میکنند پس به خواسته شان رسیده اند. وسیاست شرعی ایجاب میکند که بین بد و بدتر و دشمن و دشمن تر، تمییز قائل شد. نزد این طیف تکفیری غالی برای مثال ابتدا باید در افغانستان (خراسان) نظام شرعی و اسلامی امارت اسلامی افغانستان و در سرزمین مبارکه شام، عراق و سوریه تنظیم جهادی القاعده به طورکامل از بین برود، بعد سراغ کافران آنجا رفت. چون در نزد ایشان جنگیدن با مرتد مقدم بر جنگیدن با کافر اصلی است. پس مشاهده میکنی که این غالیان تکفیری مسلمانان را به بهانه مرتد بودن به طور کامل از بین می برند و بهترین بستر را برای کفّار اصلی فراهم میکنند یعنی چیزی که کفّار از آن عاجز هستند به دست این غالیان تکفیری کله شق و کودن انجام می شود. همچنین اگر برای مثال این خوارج غالی تکفیری به هندوستان راه یابند، ابتدا هرچه مسلمانان بریلوی و ماتریدی و دیوبندی است را به جرم ارتداد پاکسازی میکنند سپس به سراغ بت پرستان هندو میروند. یا برای آزاد سازی فلسطین ابتدا باید تنظیم جهادی حماس را از بین ببرند بعد سراغ یهودیان اسرائیل بروند، در حالی که اگر مجاهد تهای تنظیم جهادی حماس نمی بود،یهودیان آنچه میخواستند با فلسطین بکنند را خیلی وقت آن را عملی کرده بودند.

 یعنی عنصری بدون مزد برای کفّار هستند. یعنی آنچه که کفّار از انجامش عاجز هستند غلات تکفیری بدون مزد آن را انجام میدهند. والله متعال نکند که این غلات بر امّت دست یابند که اگر دست یابند همه را از دم تیغ میگذرانند. برای همین است که اینها دین و دنیا  را فاسد میکنند.

عبدالله مسلم
Exit mobile version