خوارج؛ از بین برندگان شعائر اسلامی

علی انصار

شعائر اسلامی که عبارت از مراکز دینی، مساجد، مدارس و دستگاه‌های مذهبی می‌باشند؛ اساس و بنیاد دین مقدس اسلام پنداشته می‌شوند.

 

شعائر دین نمادهای هستند که توسط شان خداوند جلّ‌جلالُه، پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلّم، اسلام و اعتقاد اسلامی شناخته می‌شود.

 

خداوند متعال احترام و پاسداری از شعائر مقدس اسلامی را امر نموده و بی‌احترامی، غفلت و از بین بردن آن‌ها را حرام قرار داده است. حتی بی‌احترامی کنندگان و از بین برندگان به حد کفر می‌رسند.

 

اما خوارج که مدعی خلافت اسلامی هستند و خود را مسلمانان واقعی می‌دانند؛ بی‌احترامی و تخریب شعائر الهی را بیش از هر کسی انجام می‌دهند.

 

انفجارها در مساجد، تخریب مراکز دینی، گسترش مفکوره‌ی تکفیر در مدارس و به شهادت رساندن دانشمندان قرآن و حدیث، محسنین امت و داعیان دین مقدس اسلام از اهداف مهم و اقدامات جدی آنان است.

 

آن‌ها حضرت عثمان بن عفان رضی‌الله‌عنه را در حالی به شهادت رساندند که مشغول تلاوت قرآن کریم بود و حضرت علی رضی‌الله‌عنه را در حالی که به نماز صبح آذان می‌داد، شهید کردند.

 

همین‌طور در زمان ما شیخ مجیب الرحمن انصاری رضی‌الله‌عنه را در حالی به شهادت رساندند که در حال رفتن به سوی نماز جمعه بود و بر شیخ رحیم الله حقانی تقبله‌الله در حالی که قرآن کریم، کلام مقدس الهی و احادیث گهربار پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلّم را تدریس می‌کرد، حملات انتحاری انجام دادند.

 

مگر خوارج نبودند که قرآن کریم حضرت عثمان رضی‌الله‌عنه را به خون وی آغشته کردند؟.

 

مگر همین خوارج نبودند که اذان حضرت علی کرّم‌اللهُ‌وجههُ را هنگام “لا اله الا الله” قطع کرد و او را به شهادت رساند؟

 

مگر همین خوارج نبودند که صفحات مشکوة المصابیح شهید شیخ رحیم الله حقانی تقبله‌الله را پاره پاره کردند؟.

 

مگر خوارج نبود که در مساجد انفجار می‌کردند؟ ملا امامان را به شهادت رساندند، جهت جهاد را تغییر دادند، احکام قرآن را تحریف نموده و با طبیعت خود همخوانی دادند، از منهج مقدس منحرف شدند و مفکو‌ره‌های تکفیر و افراط را در مدارس تعلیم نمودند.

 

موارد فوق نمونه‌های وحشت‌هایی می‌باشد که خوارج در حق پیشوایان شعائر دینی، رهروان، پیروان و پذیرفته‌گان آن انجام داده‌اند.

 

واضح است که خوارج در پی اسلام و دستورات خداوند متعال نمی‌باشند، بلکه منافع دنیای کفر و زوال جهان اسلام را می‌خواهند اما این آرزو را به گور خواهند برد. ان‌شاءالله!

ابو صارم
Exit mobile version