خوارج؛ به عبارت دیگر مخالفان تأسیس خلافت اسلامی

قیس نعمانی

«الَّذِينَ يَنْقُضُونَ عَهْدَ اللَّهِ مِنْ بَعْدِ مِيثَاقِهِ وَيَقْطَعُونَ مَا أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ يُوصَلَ وَيُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ أُولَئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ».
ترجمه: «کسانی که عهد خداوند را پس از استحکام آن می‌شکنند و آنچه را که خداوند بدان امر کرده است، قطع می‌کنند و در زمین فساد می‌کنند، در واقع این مردم زیانکاران هستند».

عن مصعب بن سعد بن أبي وقاص قال: (سألت أبي أي عن المراد من هذه الآية، فقال: هم الحرورية)
از مصعب بن سعد بن ابی‌وقاص روایت است که می‌گوید: از پدرم پرسیدم مراد از این آیه کیست؟ پدرم گفت که «هم الحروریة» یعنی خوارج مراد اند.

کدام گروهی که دولت اسلامی نامیده می‌شود؛ در عصر امروز این افراد خوارج هستند زیرا از زمانی که این گروه ظهور نموده است پیروان اهل سنت و الجماعت را سالم نگذاشته‌ است؛ بر آن‌ها مهر کفر و ارتداد می‌زند، با آن‌ها می‌جنگد، هر جا که گروه اهل سنت و جماعت بر سر قدرت باشد، آن را از بین می‌برد، در مناطق و اطراف حاکمیت اهل سنت و الجماعت ساکن می‌شوند تا حاکمیت آن‌ها را از بین ببرند یا متضرر سازند و به جای آن خارجیت و موسادیت خود را قائم کنند.

یکی از گمراهی‌های خوارج این‌ست که مؤمنان را تکفیر می‌کنند و آنها را به شهادت می‌رسانند اما در زندگی کافران واقعی، مسیحیان و یهودیان به دنبال خیر هستند، رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در مورد آنها می‌فرماید: «يقتلون اهل الاسلام ويدعون اهل الاوثان لئن ادرکتهم لأقتلنهم قتل عاد». ترجمه: خوارج مسلمانان را می‌کشند و غیرمسلمانان را رها می‌کنند، اگر من آن‌ها را دریابم به‌کیفیت قتل قوم عاد، آن‌ها را می‌کشم.

ملاعلی قاری رحمه‌الله در شرح این حدیث می‌فرماید: خوارج مسلمانان را تکفیر می‌کنند و آن‌ها را می‌کشند.

این اقدامات آن‌ها بسیار عجیب و غریب است؛ اگر اندکی توجه کنیم مسيحيان و يهوديان زمين را تصرف كرده‌اند، سالم، در امن و آسوده به سر می‌برند اما چنين داعشی يافت نشد که مسیحیان و یهودیان را هدف حمله قرار دهند.

جایی که مردم خواستار خلافت اسلامی و نظام شرعی هستند؛ مظلومانه زندگی می‌کنند، مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند، مجروح و کشته می‌شوند اما خوارج بیشتر بر زخم‌های شان چاقو تیز می‌‌کنند. وضعیت فعلی مسلمانان فلسطین را شما در حال حاضر می‌بینید، به جای اینکه خوارج علیه رژیم صهیونیستی به مبارزه بپردازند، رجال حقانی فلسطین را که مردان واقعی اسلام هستند، تکفیر کردند و جهاد مقدس‌شان را فساد‌ و شهادت‌شان را هلاکت می‌نامند.

آیا این خیانت و نیرنگ خوارج به خلافت اسلامی نیست؟!

شعارها از ایجاد خلافت اسلامی می‌زنند اما در جایی که جهاد جریان دارد و مردان تأسیس و اجرای خلافت اسلامی وجود دارند، آن‌ها را می‌کشند، جهاد و قیام شان را فساد می‌نامند، اما جایی که یهودیان به‌سر می‌برند، در امنیت به عیش و نوش خود می‌پردازند.

یکی دیگر از خیانت‌ها و نیرنگ‌های بزرگ شان این‌ست که پیشوای آن‌ها ذو الخویصره به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم سوء ظن داشت یعنی او را غیر عادل خواند. خطاب به رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلّم گفت: ای محمد! انصاف را رعایت کنید، شما عدالت نمی‌کنید. ابن ماجه.

کسی که به حبیب خدا و پیامبر مسلمین توهین می‌کند و او را متهم به ظلم می‌کند، آیا این مخالفت با مسلمانان و خیانت نیست؟!

هویداست که خوارج دشمنان تأسیس خلافت اسلامی هستند، آن‌ها نمی‌خواهند که در منطقه یک نظام اسلامی ایجاد شود. اگر آن‌ها واقعاً طرف‌داران نظام اسلامی می‌بودند در عراق هزاران تن از پیروان نظام اسلامی و علمای اهل سنت و الجماعت را نمی‌کشتند.

اگر آن‌ها خواهان خلافت اسلامی می‌بودند با امارت اسلامی افغانستان بیعت می‌کردند، اما برعکس؛ علیه نظام اسلامی قیام کردند و هنوز در کشتی بدبختی خود سوار هستند، تعداد زیادی از علمای فرزانه را پس از قیام امارت اسلامی به شهادت رساند.

شگفت‌انگیز این‌ست؛ زمانی که ۴۲ کشور به رهبری آمریکا به افغانستان حمله کردند، از آغاز تا پایان اشغال خوارج به هیچ خارجی حمله نکردند، بلکه در هر جایی که تحت محاصره مجاهدین امارت اسلامی قرار می‌گرفتند، آمریکایی‌ها برای دفاع شان می‌آمدند.

معلوم است که آنها دشمنان تأسیس خلافت اسلامی هستند، شعارهای‌شان کاذب، افعال و اعمال شان فاسد و ابزار نیروهای استخباراتی موساد هستند، هدف شان محو مسلمانان از روی کره زمین است اما محال است، زیرا حدیث رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم است که جهاد تا قیامت ادامه دارد. ما بر این امر عقیده و ایمان داریم که نبرد حق و باطل تا قیامت ادامه دارد.

ابو صارم
Exit mobile version