خوارج امروزی و گذشته هیچ فرق ندارند!

﴿سادات حقانی﴾

ما که قلمهای خود را در بحث خوارج جاری ساخته ایم، قبل از اینکه بخواهم که چهره اصلی خوارج را به تمام مسلمانها آشکار بسازم، اولًا باید خوارج دیروزی را که رسول الله ﷺ  در باره آنها پیشگویی کرده است و حضرت علی کرم الله وجهه در مقابل شان جنگیده است بشناسیم.

صفات مشترکه بین خوارج امروزی و خوارجهای گذشته:

اول: خوارج پیشین به مسلمانها نسبت کفر را میدادند:

 چنانچه امام مبرد از نافع بن الأرزق که رهبر قوم أرزقیها بوده چنین فتوی را در باره تکفیر مسلمانها  گرفته است: «فشهد نافع أنهم جمیعًا في ٱلنار ، ورأی قتلهم وقال: الدار دار کفر إلا من أظهر إیمانه، ولا یحل أکل ذبائحهم، ولا تناکحهم، ولاتوارثهم، متی جاء منهم جاءٍ فعلینا أن نمتحنه، وهم ککفار ٱلعرب لا نقبل منهم إلا ٱلإسلام أو ٱلسیف». یعنی: نافع در باره اینها چنین ګواهی میدهد که: تمام اینها به جهنم میرود، قتل اینها لازم است همچنان فرمود: دار اینها دار کفر است مگر اینکه ایمان را ظاهر کنند، ذبیحه اینها، نکاح به اینها روا نیست و نه از اینها میراث برده میشود. اگر از اینها کدام شخص به ما آمد پس ما او را تحت آزمایش قرار میدهیم ، اینها مثل  کفار عرب است یا اسلام را قبول خواهد کرد یا کشته خواهد شد ، به این معنی که از اینها جزیه قبول نمیشود.

حالا! فکر کنید و گپهای خوارج پیشین و امروزی را مقایسه کنید ، در می یابید که سخنان داعش و خوارج امروزی مثل سخنان خوارج  پیشین است.

مثلیکه عدنانی در سال (5/ رمضان /1436 هـ.ق) در یک بیانیه خود بنام (یا قوم اجیبوا داعی الله) چنین گفت: «فاحذر فإنك بقتل الدولة الإسلامیة تقع بالکفر من حیث تدري أو لا تدري» یعنی: شما به جنگ کردن همرای دولت اسلامی کافر میشوند اگر میدانند یا نمیدانیند.

اینجا اینها عجیب منطق را به کار برده اند زیراکه اگر واقعًا دولت شان دولت اسلامی باشد پس جنگیدن در مقابل دولت اسلامی بغاوت است نه کفر ، در حالیکه ما این دولت را دولت اسلامی نمیدانیم.

دوم: ریختن خون مسلمانها: اگر ما تاریخ را مطالعه کنیم در می یابیم که خوارج پیشین به ریختن خون مسلمانها تشنه بودند چنانچه امام طبری رحمه الله در تاریخ الطبری ج2ص500 نوشته میکند: «أن الخوارج لما خرجوا من العراق فعدلوا إلی المداین فجعلوا یقتلون النساء، والوالدان، ویبقرون بطول الحبالي، ویفعلون الأفعال لم یفعلها غیرهم». یعنی: زمانیکه خوارج از عراق برآمدند و به طرف مداین رفتند ، آنجا زنان و کودکان را قتل میکردند و همچنان بطن زنان حمل دار را پاره میکردند، و چنان کارهای را انجام دادند که غیر از اینها دیگران نکرده بودند.

همین کارها در گروه فتنه گر داعش و خوارج امروزی صد در صد موجود است. اگر به کارهای اینها توجه کنیم تمام شان چنین کارهای را انجام میدهند که تا حال کسی آن را انجام نداده اند و نه اجازه خواهند داد.

اینها همیشه در قتل مسلمانها ، زنان و کودکان هیچ پروایی ندارند، چنانچه در سوریه عساکر خلافت مزعومی به خانواده محمد فاتح بخشش نه کرد و تمام اعضای خانواده اش را ذبح کردند.

اگر ما به خوارج افغانستان نظر کنیم درمیابیم که چنان کار هایی را انجام میدهند  که نه به چوکات اسلامی برابر است و نه به چوکات انسانی!

همیشه بر مدارس، مکاتب و غیره اماکن تعلیمی حمله کردند و همیشه از بین  عام مردم مسلمان قربانی گرفته و علماء را شهید کرده اند.

عبدالله مسلم
Exit mobile version