خوارج داعش؛ در جستجوی مسیر بقا! بخش اول

مبارز هروي

از آوان اذن الهی برای جهاد و دفاع مسلمانان از مقدسات دین‌شان، مؤمنان زیادی گروه گروه به این قافله پیوستند و در رکاب پیامبر راستین صلی الله علیه و سلم برای ادای افضل‌ترین عبادت راهی میادین قتال شدند.

اما همانطور که برای هر صاحب خردی ظاهر و هویداست، مجاهدینی که عازم کارزار جهاد می‌شوند، دیگر وقت و زمانی برای تجارت و مال اندوزی برای‌شان باقی نمی‌ماند و در مواردی حتی از فراهم‌نمودن اسباب قتال نیز عاجز می‌مانند.

برای همین، دین مبین اسلام راه‌های بدیلی برای تمویل مجاهدین برگزیده است، که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به غنائم به‌دست آمده از دشمن و کمک‌های عامه مسلمانان برای تجهیز مجاهدین اشاره نمود.

اسلام برای تشویق مسلمانان جهت تجهیز لشکر اسلام، امورات تشویقی زیادی را بیان نموده است، از همین رو پیامبر صلی الله علیه و سلم فرمودند: مَنْ جَهَّز غَازِياً فِي سَبِيلِ الله فَقَد غَزَا…
هرکس ساز و برگ جنگيِ مجاهدِ راه الله را تأمين کند، (گويا) خود جهاد کرده است.

این امر در تاریخ اسلام بارها و بارها تکرار شده و هرگاه گروهی برای یاری‌رساندن اسلام دست به‌سلاح بردند، گروهی دیگر از مسلمانان آن‌ها را کمک مادی نمودند و امکانات لازمه را برای‌شان فراهم نمودند.

در این‌میان اما، گهگاهی گروه‌های باطلی نیز طبق برداشت غلط‌ و اجتهاد باطل‌شان از احکامات دینی، دعوای جهاد سر دادند و خود را مجاهدین راه‌حق معرفی نمودند و در مقابل این حرکت‌شان خواهان حمایت از جانب مردم شدند.

اما از آنجایی‌که عامه مسلمین بر ماهیت‌آنها و بطلان تفکرشان پی برده‌ بودند خود و اموال‌خویش را از آن‌ها به‌دور داشته و آنها‌ را در مسیر پلیدشان تنها گذاشتند.

این گروه‌های منحرف نیز، از آن‌جایی که این دروازه را بر روی خویش بسته یافتند پس به کارهای خلاف شریعت جهت تمویل خود روی آورده و بقای گروه خودرا بر همه چیز ارجحیت دادند.

در زمان ما گروهک خوارج، بهترین مثال برای همچون احزاب و گروه‌های باطلی است که بعد از تنها ماندن دست به‌هرکاری زدند تا تنظیم خودرا سر پای نگهدارند.

بله! چون بطلان مسیر خوارج برای عامه مسلمین هویدا گشت دیگر کسی حاضر نمی‌شد سببی برای بقای این‌ حکومت فاسد واقع شود.
ادامه دارد…

ابو صارم
Exit mobile version