خوارج در خدمت یهود

ماهر بلال

در دین مبین اسلام اوصاف و تأکیدات فراوانی راجع به علما روایت شده است، الله متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «قُلْ هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلمُونَ وَالَّذِیْن لایَعْلمُون انَّمَا یَتَذَکَّرُ أوْلُوا الألْباب» (زمر/۹) ترجمه: بگو (ای محمد صلی الله علیه و سلم ) آیا افرادی که می‌دانند با افرادی که نمی‌دانند برابرند؟ هرآینه علماء پند می‌پذیرند.

خداوند در جای دیگری می‌فرماید: یَرْفَعَ اللهُ الَّذِینَ آمَنُوْا مِنْکُم وَالَّذِینَ أُوْتُوا العِلْمَ دَرَجَاتٍ. (مجادله/۱۱) ترجمه: خداوند آنانی را که از میان‌ شما ایمان آورده‌ و به کسانی که علم داده شده است درجه‌های برتری می‌بخشد.

حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و سلم علماء را وارثان همه انبیاء گفته است، رسول خدا صلی الله علیه و سلّم می‌فرماید: «العلماء ورثة الأنبياء» يعنى علما وارثان انبیاء هستند.

علمای دین مبین اسلام در دائره دین از اهمیت زیادی برخوردار اند، اهمیت علما را می‌توان از کلام خداوند و احادیث مبارک پیامبر اکرم صلی الله علیه و سلم سنجید زیرا خداوند در قرآن کریم علماء را با نادانان یکسان ندانسته است، و  در حديث مبارك ارث یک پيامبر به علماء نسبت داده نشده است بلکه لفظ انبياء آمده است كه صیغه جمع است يعنی عالم وارث یک پيامبر نمی‌باشد بلکه وارث یک لک و بیست و چهار هزار (کم‌ و بیش) انبیاء است.

همان‌گونه که اهمیت علما در اسلام زیاد است، مخالفت با علما نیز در حد بالایی از مخالفت با اسلام است، یهود کسانی هستند که پیامبران دین خدا را به شهادت می‌رسانند و سعی می‌کردند رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وسلّم را نیز به شهادت برسانند اما خداوند آن‌ها را خوار و رسوا کرد.

هنگامی که سلسله نبوت پایان یافت و کار انبیاء به علمای دین سپرده شد، یهودیان و مسیحیان مشترکاً شروع به شهادت علما کردند؛ این روند با همکاری‌های مشترک‌ کفار و رهبری یهود گسترش می‌یافت تا این‌که با مرور زمان گلیم قوم یهود از دنیا برچیده گشت تا اینکه تعداد انگشت شماری از یهودیان باقی ماندند.

دقیقاً طوری که تقدیر یهود تغییر کرد، برنامه‌های شان نیز تغییر کرد، این بار یهودیان نمی‌توانستند نقشه‌های قبلی خود را با تعداد اندکی انجام دهند، بنابر این راهی را در پیش گرفتند که نه به سوی آن‌ها انگشت گرفته شود و نه هم تاوان دارد یعنی “نه سیخ بسوزد و نه کباب”.

یهود برای احیای نقشه‌های شکست‌خورده خود افرادی را در درون مسلمانان پیدا کردند و از میان مسلمانان افراد زیادی را به نام‌های متعدد بیرون آوردند که شهادت علما را پاداش می‌پنداشتند.

در حال حاضر این کفار کارمندان استخباراتی خود را به نام داعش حمایت کرده‌اند تا جهت از بین بردن دین مبین اسلام هر مسیری را در پیش گیرند اما خدا را شکر که تمام توطئه‌های کفار مثل سابق خنثی می‌شود، داعش علاوه بر دست‌انداختن به سایر توطئه‌های کفار، پروژه مهم دیگری را نیز با اشتیاق و ذوق فراوان انجام می‌دهد تا اربابان واقعی خود را خشنود سازند.

پس از ظهور داعشی‌های خوارج، این گروه فتنه‌گر تعداد زیادی از علما را به شهادت رسانیده‌ است؛ تمرکز ویژه خوارج در پاکستان و افغانستان بر حذف علما است، آن‌ها این‌ کار را با اشاره‌های کفار انجام می‌دهند، زیرا؛ علماء همواره با بیان نمودن داستان‌های طلایی مسلمانان را به جهاد تشویق می‌کنند و خودشان نیز صف مقدس جهاد را حفظ کرده اند.

داعشی‌های خوارج علاوه بر کشتن سایر مسلمانان، علمای زیادی را به شهادت رسانیده‌اند؛ علمایی را به شهادت رسانیده است که در زمره علمای مشهور و دین‌شناسان حقانی به‌شمار می‌رفتند، یکی از علمای شهید، شیخ صاحب رحیم الله حقانی بود که خدمت وی به دین مبین اسلام در عرب و عجم مشهور بود، شهید فقیه‌العصر الشیخ رحیم‌الله حقانی رحمه‌الله از علمای صالحی بود که تمام لحظات عمر خود را در راه خدمت به دین سپری می‌کرد اما خوارج بغدادی تحمل این را نداشتند که فردی خدمت دین خداوند را به نحو احسن انجام‌ دهد و به اربابان اصلی‌شان ضربه بزند از همین‌رو دشمنان دین و خوارج زمان این عالم بزرگ را به شهادت رساندند.

شهادت نام‌برده ضربه بزرگی به مسلمانان وارد کرد و به کفار روحیه بیشتری بخشید و از این کار خوارج بیشتر خوشحال شدند، کار خوارج را ستودند و امید به کشتن علمای بیشتری را نشان دادند، داعشی‌های خوارج نیز برای شادمانی باداران خود پس از حقانی تقبله‌الله به شهادت سایر علمای دین کمر بستند و عالم حق‌گو مولوی مجیب‌الرحمن انصاری تقبله‌الله را به شکل بی‌رحمانه‌ای به شهادت رسانیدند. در این جا یادآوری از شهادت عالم سلفی، شیخ مولوی سردارولی را نیز لازم می‌پندارم.

اما خوارج این سخن را برای همیشه به خاطر بسپارند؛ طوری‌ که یهود و نصاری، اربابان خوارج با کشتن علمای به هدف اصلی خود نرسیدند به‌همین‌ روش ماموران استخباراتی و سربازان مخفی کفار نیز به هدف اصلی خود نخواهند رسید، این دین متعلق به خداوند است و خداوند آن را حفظ خواهد کرد؛ خداوند متعال وعده داده است که این دین را حفظ کند‌ پس نه حملات شما و نه حملات کافران این دین را از بین می‌برد، به شما توصیه می‌کنم که دل کفار را خوش نکنید، دست از کشتن نیکوکاران دین مبین اسلام بردارید و به درگاه خداوند توبه کنید وگرنه دنیا و آخرت تان تباه و برباد می‌شود.

گوش بدهید!

پیامبر ﷺ فرموده است: مَنْ يُرِدِ اللَّهُ بِهِ خَيْرًا يُفَقِّهْهُ فِي الدِّينِ، وَإِنَّمَا أَنَا قَاسِمٌ وَاللَّهُ يُعْطِي، وَلَنْ تَزَالَ هَذِهِ الأُمَّةُ قَائِمَةً عَلَى أَمْرِ اللَّهِ لا يَضُرُّهُمْ مَنْ خَالَفَهُمْ حَتَّى يَأْتِيَ أَمْرُ اللَّهِ. (بخاري: ۳۱۱۶)

ترجمه: خداوند به کسی که‌ اراده خیر بکند تفقه در دین برایش عطا می‌کند، به درستی که من تنها توزیع‌کننده (علم شریعت) هستم و خداوند بخشنده اصلی است و این امت پایدار و استوار است و مخالفت مخالفان تا قیامت به آنها ضرری نمی‌رساند.

بلی! مخالفت مخالفان ضرری به آن‌ها نمی رساند …

و ما علینا الّا البلاغ…

عبدالله مسلم
Exit mobile version