خوارج ریشهء فساد اند!

خوارج در نشأت و پیدا کردن فساد در جوامع اسلامی،  نسبت به هرکس و هر گروه دیگری پیشتاز بوده اند.

آنها همیشه می‌خواهند که در بین مسلمانان اختلاف به وجود آورده و مسلمانان را بین هم درگیر بسازند.

اینها همه کار ها را برای رضایت و خوشی بادارهای شان انجام می‌دهند، مگر ظاهراً اینها در جستجوی راهی درست  برای مبارزه کثیف خود هستند، تا معتقدان خود را قانع ساخته و ظاهراً خود را غمخواران امت مسلمه پندارند.

آنان می‌گویند که ما به منهج /راه و طریقه  احکام اسلامی برابر هستیم.  اینها برای خود این دلیل را می‌گویند اگر ما در کدام منطقه و زمین حاکمیت پیدا نمودیم در آنجا احکام شرعی را جاری میسازیم، محاکم شرعي را قائم و هر فیصله و تصمیمی  را به حکم الله تعالی میکنیم از همین لحاظ راه و روش ما به احکام و چوکات اسلامی برابر است.

پس چرا شما مسلمانها ما را خوارج خطاب میکنید؟؟

اینجا ما برای این سوال آنها چند دلیل ارائه میکنیم:

اول: اگر قائم نمودن محاکم شرعي و نافذ ساختن حدود شرعي، به درست نمودن منهج دلالت میکند، پس چرا شما حکومت شاهی عربستان سعودی را که حدود را نافذ کرده و همچنان تا حدی محاکم شرعي را قائم ساخته،  کافر میدانید؟

و اگر شما میگویید که برای تکفیر آنها با ما دلایلی دیگری وجود دارد؛ پس ما هم گفتنی داریم،   که با ما هم دلایل وجود دارد که به شما خوارج بگویم!

چنانچه نافذ ساختن حدود و قائم ساختن محاکم شرعي برای آنها (سعودی)  دلیل صحت نیست همچنان برای شما هم نیست!

دوم:محاکم خوارج به اعتبار اهلیت با مشکلات فراوانی روبرو است، بیشتری قاضیان آنها از جهالت خود/ و کم علمی شان لیاقت این را ندارند که قضاء (حکم) کنند، مگر اینها فقط برای بدست آوردن سود شان آنها را مقرر نموده اند.

 نشانه آشکار جهالت آنها را در اینجا با چند مثال ذکر مینماییم!

مثلاً: نافذ ساختن اعدام به ذبحه، قطع نمودن دست دزد با ساتول، به مجازات سخت گرفتن اقرار از مجرم، با شک و شبهه تکفیر نمودن کسی و بعداً صادر نمودن حکم مرگ آن، برای متهم زنا حکم زنا، بعداً ویدیو نمودن آن که در آنجا هیچ آشکار نمی‌شود که این حد از طرف گواهی کدام شخص نافذ شده است.

با وجود اینکه اعدام بالذبح از طرف علمای امت ناروا خوانده شده است (الاعدام بالذبح طریقة لم تعهد عن المسلمین منذ عهد النبي صلی الله علیه وسلم و صحابته ومن بعدهم من اهل العلم والقضاء فنسبة هذا الامر الی السنة منکر من القول و ادعاء بلا علم و انما عرفت هذه الطریقة في القتل عن الخوارج الأولین کما جاء في کتب التاریخ والسیر انهم ذبحو عبدالله بن خباب کما تذبح الشاة ثم قربوا ام ولده فبقروها عما في بطنها فهي سنة خارجیة لا سنة نبویة).

یعنی به طریقه ذبح از بین بردن یک شخص، از رسول الله صلی الله علیه وسلم همچنان از اصحاب کرام و همچنان از علماء امت ثابت نیست.

این کار را منسوب به سنت رسول الله صلی الله علیه وسلم سخن زشتی است و دعوی بدون دلیل میباشد این طریقه کشتار از خوارج قدیمی شناخته شده است.

در کتاب های تاریخ و سیرت آمده است که عبدالله بن خباب رضی الله تعالی عنه را خوارج طوری ذبح نمودند که گوسفند را ذبح می‌کند، بعد از آن خانم او را حاضر نموده شکم اش را پاره کرد و طفل و خانم اش را نیز ذبح نمودند؛  پس این سنت خوارج است نه سنت نبوی صلی الله علیه وسلم. (فتوی هیﺉة العلماء 1990)

حافظ ابن کثیر رحمه الله میگوید: «فهم اول من سن الذبح في القتل». یعنی آنها (خوارج) اولین کسانی بودند که سنت سیئه ذبح را بجا گذاشتند.

عبدالله مسلم
Exit mobile version