داعش؛ از مهمان‌خانهٔ امرالله صالح تا عملیات‌ در شهرها/بخش دوم

نویسنده: عمر شهید

اخیرا افراد تاجیکستانی وابسته به داعش در شهر کرمان ایران عملیاتی کردند که براثر آن بسیاری جان خود را از دست دادند، سخنان و احادیث درباره عاملان این حمله در آن زمان بود که استخبارات ا.ا.ا با دریافت معلوماتش،‌ اظهار داشت که عاملان انتحاری افراد داعش، اتباع تاجیکستانی بودند که این عملیات را انجام دادند، که بعدا استخبارات کشور ایران طی تحقیقاتی نیز به این نتیجه رسیدند که عاملان این حمله، اتباع تاجیکستانی بودند.

اخیرا گزارشی از رسانه‌های ایران نشر شده که نشان می‌دهد، فردی که این حمله را پلان گذاری کرده و به دست اجرا سپرده یکی از داعشی‌های سابقه‌دار بنام عادل پنجشیری است.

عادل پنجشیری از آن عده افرادی هست که در حکومت سابق به جرم داعش گرفتار شده و بعد از صدور حکم اعدام، توسط اشرف غنی به شفاعت امرالله صالح از زندان آزاد شده است.

عادل پنجشیری یکی از ده‌ها افرادی هست که مفکورهٔ داعشی داشته و به خدمت امرالله صالح و امنیت ملی حکومت سابق قرار گرفته و پلان‌های شوم آنان را عملی کرده است.

با فتح افغانستان توسط امارت اسلامی و به وجود آمدن تحول مثبت در افغانستان، افرادی که در مهمان‌خانه‌های امرالله صالح در ارگ تربیت می‌شدند، به کشورهای همسایه فرار کردند و در آنجا عملیات‌های خود را آغاز کردند و برای به وجود آوردن آشوب، پلان‌هایی ترتیب می‌دهند و آن‌ها را توسط جوانک‌های خام تاجیکستانی عملی می‌کنند.

با اعتراف استخبارات آمریکا، امرالله صالح یکی از جاسوس‌های آنان بوده و خدمت آنان را کرده است‌، که البته خدمت برای آمریکایی‌ها و نزدیک‌شدن به آنان هدف هر یک از افراد بلندپایهٔ حکومت گذشته بود، که از این طریق می‌خواست مقامش پایدار بماند.

یکی از خدمات امرالله صالح برای آمریکایی‌ها، پرورش و بال‌وپر دادن به داعش بوده که بوسیله آنان مخالفین خود را هدف قرار داده‌اند.

در هر صورت، داعشی‌هایی که با کمک آمریکا و رهبری امرالله صالح از مهمان‌خانه‌های ارگ هدایت می‌شدند و به آنان پلان داده‌ می‌شد، حالا بلای جانی برای ملت‌های جهان شده‌اند.

عبدالله مسلم
Exit mobile version