داعش؛ از پیدایش مرموز تا زدایش تدریجی

محمد صادق طارق

از بدو پیدایش گروه تبه‌کار و جنایت‌بیشه‌ی داعش که ظاهراً مدعی خلافت اسلامی بود، بیشتر تحلیل‌گران امور سیاسی و دینی باور داشتند که گروه داعش، زائیده‌ی اتحاد نامیمون غرب و سایر شبکه‌های استخباراتی منطقوی و فرامنطقوی می‌باشد. گرچه پذیرش همچین سخنی که در آن زمان نزد عده‌ای از مردم آمیخته با اتهام و دروغ بود، کار دشوار و سنگینی بود اما زمان، پرده از چهره واقعیت و حقیقت را کنار زد.

 

در حال حاضر که همه چیز مثل آفتاب واضح شده است، بايد اين حقيقت مسلّم را پذیرفت که داعش از یک گروه اسلامی و اجرای احکام دینی فاصله زیادی دارد؛ استراتژی تاسیس گروهی تحت نام و نشان “دولت اسلامی” از این‌رو بنیان‌گذاری شده بود که با استفاده از این نام، اسلام و پیروان آن بدنام شوند.

 

اگر سخن را در خور وضاحت بیشتر بنهیم درک خواهیم نمود که دین جدید داعش که زاده‌ی همگرایی استخباراتی آمریکا، انگلیس و اسرائیل است؛ با حمایت نیرومند و برومند مالی، تسلیحاتی و تبلیغاتی در میدان کارزار بزرگ و فراگیر علیه اسلام و مسلمانان قدم برداشته بود که تحقق خواسته‌ها و رویاهای تاریخی اسرائیل در خاورمیانه را می‌توان به عنوان بارزترین هدف شان معرفی نمود.

 

مبانی این سازمان تروریستی استخباراتی اگرچه تحت کسوت ظاهری اسلام صورت گرفت اما در حقیقت سعی بر آن داشت که اسلام را به شکل وارونه و بیگانه به جهانیان ارائه نماید تا کسی حاضر به پذیرفتن آن نشود‌. داعش توانست از این روزنه هم اهداف سیاسی بنیان‌گذاران خویش را محقق نماید و هم اسلام را در برابر قدرت‌های شیطانی جهان ضعیف جلوه دهد.

 

شگفت‌آور اینجاست که دائره اسلام بر اساس اصول داعش خیلی تنگ بود؛ هر نوع اندیشه اسلامی غیر همسو یا مخالف را نکوهش می‌نمود و در تلاش از بین بردن آن از هیچ نوع ظلم و ستمی ابا نمی‌ورزید!.

 

 

بايد اين نکته را متوجه شد که گروه داعش از بدو پیدایش مرموز خود تا زدایش تدریجی‌اش به حدی علیه اهل سنت ظلم و ستم‌ روا داشت که هیچ جناح مخالف آن را مرتکب نشده بود؛ بدترین جنایت‌ها و هولناک‌ترین وحشت‌های داعش را در این چند سال اخیر دیده و یا شنیده‌ام که بدون تردید نشانه‌ی دشمنی شان‌ با اهل سنت را واضح می‌سازد‌.

ابو صارم
Exit mobile version