داعش؛ خلافت اسلامی یا رفاقت غربی؟ علاءالدین «شبیر»

 

 

گروه داعش که خود را مدافع واقعی اسلام می‌نامد، در حقیقت از حمایت غرب برای آجندای جنایت‌کارانه خود برخوردار است. در سال‌های اخیر با نگاهی به حملات وحشیانه‌ی متعدد این گروه، چنین شواهدی به دست آمده است که نشان‌دهنده همکاری پنهانی داعش با برخی کشورهای غربی است.

 

در جنگ‌های سوریه و عراق، در حالی که دولت‌های محلی به طور جدی علیه تروریسم مبارزه می‌کردند، داعش توانست مناطق تحت کنترول خود را گسترش دهد و به سرعت پیشروی کند.

 

این گروه علی‌رغم اقدامات ظاهری کشورهای غربی، نیروها و حملات نظامی خود را افزایش داد است. در چند موارد گزارش داده شده است که جنگجویان داعش به صورت غیرمستقیم توسط نیروهای غربی پشتیبانی می‌شوند که ممکن است در قالب سلاح، تجهیزات و حتی معلومات باشد.

 

نشانه دیگری که از نظریه همکاری داعش و غرب حمایت می‌کند، ماهیت حملات داعش است که بیشتر اهداف این حملات، کشورها یا مناطقی هستند که برای کشورهای غربی اهمیت استراتژیک دارند.

 

برخی تناقضات ظاهری در عملیات نیروهای غربی علیه داعش در سوریه مشاهده شد که در برخی موارد چنین گزارش‌هایی نیز ارائه شدند در جایی که جنگجویان داعش بمباران شده‌اند پس از چند روز مشخص شده است که این حمله به نیروهای دولت سوریه آسیب وارد کرده و داعشی‌ها نجات یافته‌اند.

 

در عین حال که کشورهای منطقه و مردم آن‌ها قربانی وحشت‌های داعش بودند، برخی از کشورهای غربی به بهانه مبارزه با داعش در امور داخلی منطقه مداخله می‌کردند و حضور نظامی خود را گسترش می‌دادند. این پالیسی به ابزاری برای اهداف راهبردی بلندمدت قدرت‌های غربی تبدیل شده است که حضور تروریسم در منطقه بهانه‌ای را برای غرب فراهم می‌کند تا به اهداف نظامی و سیاسی خود برسد.

 

آخرین نوع حملات داعش نیز بر سازگاری این گروه با برنامه‌های غرب تاکید دارد. حملات داعش به‌شمول افغانستان علیه کشورهایی که با اهداف استراتژیک قدرت‌های غربی در تضاد هستند، صورت می‌گیرد. این حملات کشورهای مخالف غرب را تضعیف می‌کند و بهانه‌ای برای کشورهای غربی فراهم می‌نماید تا به مداخله نظامی خود در این مناطق ادامه دهند.

 

در پایان، ارتباط بین حملات اخیر داعش و همکاری غرب واضح می‌سازد که این گروه فقط از نام اسلام برای خدمت در مقابل دستور کار قدرت‌های غربی استفاده می‌جوید.

 

به جوانان لازم‌ است که جهت آگاهی از این واقعیت و قربانی نشدن ادعاهای تبلیغاتی و فریبنده این گروه‌ها، معلومات لازم و کافی به‌دست آورند. تنها با جستجوی علم، دانش و حقیقت می‌توانیم از ترفندهای این گروه‌های تروریستی و حامیان بین‌المللی آنها جلوگیری کنیم.

عاصم جلال
Exit mobile version